Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
5 z 18
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Zmiany konstrukcji

Badania eksploatacyjne pierwszych...
fot. MNR Szreniawa

Tarpan - najgorszy polski samochód? Docenili go głównie rolnicy i żołnierze

Zmiany konstrukcji Badania eksploatacyjne pierwszych pojazdów oraz wymagania technologiczne spowodowały konieczność wprowadzenia szeregu zmian w konstrukcji. W wyniku pierwszej modernizacji zmienił się nieco wygląd samochodu. Wprowadzono przedni zderzak, nowe lampy kierunkowskazów przednich (z Polskiego Fiata 125p) i nową, węższą atrapę nie obejmującej już reflektorów, które z kolei wyposażono w dwustopniową regulację wysokości snopa światła (w zależności od obciążenia). W nadwoziu zlikwidowano zewnętrzne krawędzie spawalnicze. Stosowane dotychczas klamki przyciskowe zastąpiono klamkami z Polskiego Fiata 126p. We wnętrzu nadwozia poprawiono kształt przednich foteli, zmieniono zestaw wskaźników oraz długość i kąt pochylenia kolumny kierownicy. W tylnym zawieszeniu zastosowano amortyzatory teleskopowe. Masa własna wzrosła do 1320 kg. W 1973 r. wykonano 250 sztuk, a w roku następnym już 1 582. Alternatywnie stosowano silniki typu M20 i S-21 (o mocy 51,5 kW). Dalsze lata również charakteryzują się dużym wzrostem produkcji. W 1975 r. wyprodukowano 2 760 Tarpanów, w rok później 3 941 sztuk.

Zobacz również

Osobowość Roku 2023 w powiecie kazimierskim. Poznaj nominowanych w kategoriach

Osobowość Roku 2023 w powiecie kazimierskim. Poznaj nominowanych w kategoriach

Magnus Carlsen prowadzi w Warszawie

Magnus Carlsen prowadzi w Warszawie

Polecamy

Domowe lody z mascarpone to niebo w gębie. Wystarczy zmieszać kilka składników

Domowe lody z mascarpone to niebo w gębie. Wystarczy zmieszać kilka składników

Jaki prezent kupić na Dzień Matki? Sprawdź nasze propozycje

Jaki prezent kupić na Dzień Matki? Sprawdź nasze propozycje

Opinie o maturze 2024: matematyka poszła gładko

Opinie o maturze 2024: matematyka poszła gładko