Jak udało nam się ustalić sklep przekroczył dopuszczalne normy hałasu, w dzień o prawie 3 decybele, a w nocy prawie o 12 dB.
- Od kilku dni urządzenie, które generowało ogromny hałas zostało wyłączone, jest cicho, cieszymy się, że możemy spać spokojnie i mamy nadzieję, że sytuacja nie jest chwilowa, ale już zawsze tak będzie – mówi pani Bożena ze Wspólnoty Mieszkaniowej Wrońska 1C w Lublinie.
Męczące dźwięki i szumy słychać było 24 godziny na dobę przez cały tydzień i przy zamkniętych oknach. - Jest ciszej. Na razie mamy spokój. Hałasy były bardzo uciążliwe, tak, że nie dało się spać – dodaje pani Alina, mieszkanka Wrońskiej.
Jak przyznaje sklep Kaufland przyczyną męczących hałasów była pracująca non-stop wentylacja. - W ramach przeprowadzonej analizy zidentyfikowano główne źródła dźwięku, którymi okazały się przede wszystkim wentylatory wyciągowe, intensywnie pracujące zwłaszcza w okresie letnim – informuje Łukasz Pawlicki z biura prasowego Kaufland Polska Markety.
Sklep tłumaczy się, że informację o dopuszczalnych normach hałasu otrzymał od władz miasta dopiero w połowie października. Wtedy dopiero mógł podjąć działanie. - Niezwłocznie podjęliśmy decyzję o zmianie parametrów instalacji. Dzięki czemu włącza się ona rzadziej i pracuje wydajniej, co przekłada się na niższy poziom emisji dźwięków – dodaje Łukasz Pawlicki.
Głośne dźwięki mają być zniwelowane do minimum. - Pragniemy poinformować, że powołana została grupa projektowa, która pracuje intensywnie nad rozwiązaniami technicznymi, które pozwolą na dodatkowe wyciszenie urządzeń – podsumowuje Łukasz Pawlicki.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?