To jedyna polska wódka w tej kategorii, która odnotowała tak wysoką sprzedaż.
Wszystkie marki wymienione w kategorii alkoholi smakowych musiały w minionym roku walczyć ze spowolnieniem sprzedaży. Z wyjątkiem wódek Lubelskie.
Marka ta awansowała na trzecie miejsce z udziałami w całym rynku wódki wynoszącymi już 6,9 proc. (źródło: Nielsen, Top Vodka Brands udział wolumenowy w rynku wódki total, Luty 2012). Jej sprzedaż w 2011 roku wzrosła aż o 33 proc.
Miejsce na Liście Milionerów – najważniejszym rankingu sprzedażowym wódki na całym świecie – to ogromna nobilitacja.
Znajdują się tam jedynie te alkohole, których sprzedaż przekroczyła 1 milion dziewięciolitrowych opakowań. Ranking przygotowywany jest co roku przez firmę badawczą Euromonitor na zlecenie Drinks International.
Każdego roku jest jedną z najbardziej oczekiwanych publikacji w branży. Stanowi też doskonałą informację na temat sytuacji na rynku i wskazuje najsilniejsze marki.
Michał Probierz o Ekstraklasie i Euro
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?