W ostatnich dniach września br. na gali wręczenia Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury wielki sukces odniosła dama kostiumu Marta Góźdź (znana jako El Bruzda) z Teatru Muzycznego w Lublinie w kategorii "Najlepsze kostiumy".
- Artystka została doceniona za twórczą pracę przy operetce „Kraina uśmiechu” Franciszka Lehára - najważniejszej premierze sezonu artystycznego 2018/2019 TM w Lublinie - informuje Ewa Sobkowicz, kierownik działu sprzedaży i promocji oraz specjalista ds. kontaktów z mediami i sponsoringu. - Ta nagroda to również dowód na to, że dzięki wspaniałym kostiumom projektantka znalazła wspólny język z reżyserem naszego spektaklu.
Organizatorem Konkursu Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury od wielu lat jest Mazowiecki Teatr Muzyczny imienia Jana Kiepury w Warszawie. W tym roku już po raz czternasty nagrody rozdysponowane zostały w szesnastu kategoriach. Nagrodę "Najlepsze kostiumy" przyznano ex aequo kostiumografce i projektantce Marcie Góźdź oraz Marcinowi Łobaczowi. W imieniu lubelskiej artystki okazałą statuetkę odebrała dyrektor Teatru Muzycznego w Lublinie Kamila Lendzion.
Marta Góźdź jest z wykształcenia filozofką i projektantką odzieży - czytamy na stronie internetowej Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. - Jej fascynacja teatrem rozpoczęła się w trakcie studiów, gdy występowała na scenach teatrów amatorskich. Jako kostiumografka zadebiutowała w 2007 roku spektaklem „Pool - no water” w reżyserii Łukasza Witta-Michałowskiego. Od tamtej pory stworzyła kostiumy do takich spektakli jak: „Zwierzątka małe zwierzenia”, „Kukła. Księga blasku”, „Ala ma sen”, „Kryjówka”, „Panna Nikt”, „Burza”, i scenografie do spektakli jak: „Bieguny”, „Znak Jonasza”, „Pudełko”, „Requiem”, „Dybbuk” Pawła Passiniego, „Sen nocy letniej”, „Ekspedycja Mrożek”, „Lublove”, „Siedem Życzeń”, „Już się ciebie nie boje, Otello”, „Kobietostan. Chór na jedną aktorkę”, „Momenty” (w reż. Joanny Lewickiej), „Szkoła żon” (w reż. Łukasza Witta-Michałowskiego) oraz „Miasto Dada. Miasto gada. Chór” (w reż. Daniela Adamczyka). Współpracowała także przy wielu produkcjach Teatru Dramatycznego w Lublinie, dla którego tworzyła kostiumy. W 2010 roku otrzymała nagrodę w konkursie Off Fashion w Kielcach za kolekcję „El sueno de la raison”, a w 2013 roku pierwszą nagrodę na festiwalu scenografów i kostiumografów Vizuart 2013 w Rzeszowie za kostiumy do spektaklu „Bracia Karamazow” w reż. Janusza Opryńskiego oraz za spektakl „Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle” w lubelskim Teatrze Starym w reż. Joanny Lewickiej.
Artystka tworzy niecodzienne stroje teatralne - zauważa portal internetowy "Lublin Przedsiębiorczy". - Najbardziej ekscytują ją charaktery, które w naszej rzeczywistości nie istnieją. Przy ich kreowaniu może dać upust swojej wyobraźni. Miarą jej sukcesu jest jednak nie tylko kreatywność, ale i ciężka praca, której efekty dają szczególną satysfakcję.
Nominacje do Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury otrzymali także, w kategoriach:
* Najlepszy tancerz - klasyka – Filip Krzyżelewski - za ekspresyjną, hipnotyzującą rolę Czajkowskiego w spektaklu „Czajkowski – Taniec miłości”,
* Najlepsza choreografia – Zuzanna Dinter-Markowska - za wspaniałą choreografię do spektaklu „Czajkowski – Taniec miłości”;
* Najlepszy reżyser – Joanna Lewicka - za pracę włożoną w spektakl „Kraina uśmiechu” Franciszka Lehára.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?