Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Śródmieście Lublina bez samochodów? Centrum zamknięte, pasy dla autobusów

redakcja
redakcja
Wojciech Nieśpiałowski/ Archiwum
Gotowy jest już komplet wstępnych koncepcji nowej organizacji ruchu w centrum Lublina. Takie materiały u zewnętrznych ekspertów zamówił magistrat. Koncepcje będą konsultowane z mieszkańcami miasta.

Udostępnij artykuł na Facebooku

Opcji jest kilka.

Wariant A

Zakłada, że samochody osobowe miałyby bardzo ograniczoną możliwość wjazdu do centralnej strefy. Za jej granicę eksperci przyjęli al. Solidarności, al. Unii Lubelskiej, Al. Zygmuntowskie, al. Piłsudskiego i ul. Lipową. Nie wskazali jednak konkretnej ulicy, która „zamykałaby obwód”.

Auta mogłyby jechać m.in. al. Długosza czy też Ewangelicką i Lubomelską. Przez tę strefę nie można by przejechać na przestrzał, a jedynie dotrzeć do ściśle określonych miejsc.

Wariant B

Odciąża centrum od ruchu przelotowego i kieruje go na „małą obwodnicę”, mocno oddaloną od śródmieścia. Biegłaby ona przez al. Smorawińskiego, Andersa, Mełgiewską, Graffa, Tysiąclecia, Krańcową, Dywizjonu 303 i jej przyszłym przedłużeniem do Wrotkowskiej, a dalej Diamentową, Krochmalną, Jana Pawła II, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino i jej planowanym odcinkiem do al. Solidarności. Mowa tu także o zmniejszeniu rangi przeciążonej dziś osi Sowińskiego–Filaretów.

Wariant C

Zakłada taki sam przebieg „obwodnicy”, jak wersja A, ale daje też duże przywileje komunikacji miejskiej. Jeszcze daleko przed centrum na głównych ciągach wyznaczone byłyby na jezdniach specjalne buspasy.

Ma to w większym stopniu zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, który powinien być szybszy i tańszy od dojazdu prywatnym autem.

Buspasy pojawiłyby się m.in. na całej długości Al. Racławickich, al. Kompozytorów Polskich, Lwowskiej i Lubartowskiej, na al. Kraśnickiej od Poczekajki, na Drodze Męczenników Majdanka od Grabskiego, a na Kunickiego od Zemborzyckiej.

Następny wariant

Jest zbliżony do poprzedniego, mówi za to o przejęciu przez kolej części ruchu na terenie miasta.


Ratusz nie chce jeszcze ujawniać dokumentu. – Do szczegółowych rozwiązań mamy szereg zastrzeżeń, pracujemy nad tym, by do konsultacji przedstawić przetworzony materiał – wyjaśnia Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta miasta.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto