– Taką technologię ustaliliśmy podczas konsultacji z rowerzystami. Według nich takie ścieżki będą najbezpieczniejsze dla amatorów jednośladów – mówi Karol Kieliszek z biura prasowego Ratusza. Trasa rowerowa, która właśnie powstaje wzdłuż al. Smorawińskiego zdecydowanie różni się od ścieżek, po których mieszkańcy przywykli jeździć. Różnic jest kilka, przede wszystkim wyróżnia się kolorem – intensywnym czerwonym. Wczoraj powstawał kolejny fragment (na zdjęciu).
– To ścieżka wylana z betonu asfaltowego, a tak intensywny kolor nadaje jej żywica epoksydowa, która jest jej górną warstwą – zaznacza Kieliszek. – Taki sposób powstawania ścieżek został określony w zarządzeniu prezydenta Lublina.
Czy nowoczesna ścieżka jest droższa od spotykanych do tej pory w Lublinie? – Koszt położenia trasy nowym sposobem i tradycyjnej jest porównywalny – tłumaczą w Ratuszu. Co ciekawe, żywica, kładziona jako ostatnia warstwa bardzo szybko schnie. – Zabiera to około 15–20 minut. Po tym czasie można wjeżdżać rowerem na ścieżkę – wyjaśnia Kieliszek. – W ten sam sposób będziemy kłaść ścieżkę przy ul. Krochmalnej.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?