NFZ podaje, że w tym czasie do centrali i do wszystkich oddziałów funduszu wpłynęły łącznie 1622 skargi. Do oddziału w Lublinie – tylko 27. W tym okresie Lubelski OW NFZ zdążył rozpatrzyć 13 spośród tych skarg, a sześć skierował zgodnie z kompetencjami do instytucji zewnętrznych. Na koniec marca osiem skarg było w trakcie rozpatrywania.
Spośród tych rozpatrzonych w lubelskim oddziale funduszu, tylko nieco ponad 15 proc. zostało uznanych za zasadne.
Jak oblicza NFZ, najwięcej skarg złożonych w naszym województwie w pierwszym kwartale tego roku dotyczyło jakości świadczeń zdrowotnych (prawie 63 proc.). Chodziło np. o zastrzeżenia do jakości protez zębowych czy jakości porad specjalistycznych. Około jednej trzeciej skarg dotyczyło natomiast dostępności do świadczeń zdrowotnych, np. odmowy usunięcia bolącego zęba, czy sytuacji gdy lekarz nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej nie chciał przyjść na wizytę domową.
Jak złożyć skargę?
NFZ rozpatruje skargi na placówki, z którymi zawarł umowy. Pacjenci mogą je zgłaszać w oddziale funduszu przy ul. Koryznowej 2d w Lublinie (pok. 27 od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00–16.00, tel. 81 53 10 650) lub pisemnie (Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ, 20-124 Lublin, ul. Szkolna 16). Skargi przyjmują też delegatury Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ: w Białej Podlaskiej, w Chełmie i w Zamościu.
IZI
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?