Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rower miejski czeka na kasę. I Nextbike. Ratusz wskazał możliwe terminy uruchomienia systemu ulicznych wypożyczalni

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Nie 5,5 mln zł, ale o dwa miliony więcej będzie kosztować miasto funkcjonowanie przez najbliższe dwa lata Lubelskiego Roweru Miejskiego
Nie 5,5 mln zł, ale o dwa miliony więcej będzie kosztować miasto funkcjonowanie przez najbliższe dwa lata Lubelskiego Roweru Miejskiego Archiwum
Nie 5,5 mln zł, ale o dwa miliony więcej będzie kosztować miasto funkcjonowanie przez najbliższe dwa lata Lubelskiego Roweru Miejskiego. Rozstrzygnięcie przetargu, gdzie jedynym oferentem jest Nextbike, zależy od decyzji miejskich radnych. Sprawą zajmą się w najbliższy czwartek (29 kwietnia).

Czwartek (29 kwietnia) będzie kluczowym dniem dla tego i kolejnego sezonu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Radni miejscy będą debatować o zwiększeniu puli pieniędzy na obsługę systemu w latach 2021-2022.

- Zakłada się zwiększenie łącznych nakładów finansowych na tym zadaniu o kwotę ponad 2 mln zł (2.084.010 zł), w wyniku zwiększenia limitu wydatków w roku 2021 o kwotę 700 tys. zł oraz w roku 2022 o kwotę ponad 1,3 mln (1.384.010), w związku z wpłynięciem w postępowaniu przetargowym oferty przekraczającej środki zaplanowane na realizację zadania – informuje Justyna Gódź z biura prasowego ratusza.

Jeśli radni powiedzą „tak”, miasto będzie miało otwartą drogę do rozstrzygnięcia przetargu na obsługę systemu. Jedynym zainteresowanym jest firma Nextbike. Spółka zażyczyła sobie za usługę 7,5 mln zł. Ratusz pierwotnie przeznaczył na ten cel o 2 mln zł mniej , czyli 5,5 mln zł.

Kiedy ruszy tegoroczny sezon roweru miejskiego? - Będzie mógł on wystartować nie wcześniej niż między 1 a 15 czerwca 2021 r., pod warunkiem, że radni Rady Miasta Lublin wyrażą zgodę na zwiększenie dostępnych w budżecie miasta środków na ten cel – informuje Artur Szymczyk z-ca prezydenta Lublina w odpowiedzi na interpelację dotyczącą systemu LRM. Złożył ją radny PiS Robert Derewenda.

Przez najbliższe dwa lata LRM ma działać na innych niż do tej pory zasadach. Zmniejszy się liczba rowerów, z których będą mogli korzystać lublinianie - z 911 (tyle było w 2020 r.) do 700, z czego 12 dla dzieci. Mają się pojawić tzw. stacje pasywne (oznacza to że rowery nie będą musiał być wyposażone w elektrozamki).

Zmienić ma się system płatności za wypożyczenie roweru. Mają pojawić się abonamenty. Proponowane są trzy rodzaje np. miesięczny w cenie 20 zł, który pozwoli korzystać z jednośladów przez 25 godzin (naliczanie minutowe).

Osoby, które nie będą miały karnetów zapłacą za korzystanie z roweru w momencie jego wypożyczenia (zniknie darmowych pierwszych 20 minut jazdy). Pierwsze 30 min. jazdy będzie kosztować 1 zł, kolejne pół godziny – 50 gr. Każda następna rozpoczęta godzina to wydatek 1 zł.

Rowery będzie można wypożyczać przez cały rok. Przy czym w okresie zimowym (1 listopada do 1 kwietnia) w ruchu będzie ich 210.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto