Remont ul. Bałtyckiej i ul. Gdyńskiej rozpoczął się w lipcu 2015 roku. Jego celem celem jest ułatwienie dojazdu d opowstającej na Karolinie spalarni. Termin zakończenia robót wyznaczono na 30 listopada.
Koniec objazdu
Skrzyżowanie obu ulic to istny plac budowy. Jeżdżą tu maszyny i ciężarówki, a dla pieszych wyznaczono specjalne przejścia. Nie wszyscy stosują się jednak do ograniczeń i nowego oznakowania. Niektórzy w poprzek przechodzą przez niemal całe skrzyżowanie. Remont to duże utrudnienie także dla kierowców.
- Najtrudniej jest rano i po południu - ocenia w rozmowie z "Głosem Wielkopolskim" Sławomir. Ruchem w tym miejscu kieruje wtedy policja. Teraz sytuacja ma się jednak poprawić. - Wprowadzana od czwartku zmiana organizacji ruchu na przebudowie tych ulic nie jest duża, a jedynie kosmetyczna - mówi "Głosowi" Krzysztof Sas, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. Zlikwidowany zostanie tymczasowy objazd przy wiadukcie kolejowym.
Wiceprezes PIM podkreśla, że o ile kierowcy powinni uczyć się każdej nowej zmiany na pamięć, to tym razem nie będzie to konieczne.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
- Teraz ruch wraca na pierwotny ślad ul. Gdyńskiej. Ta zmiana, choć niewielka, usprawni ruch w tym miejscu - dodaje wiceprezes PIM. Kierowcy nie będą musieli mocno zwalniać, droga, którą będą musieli pokonać, nie będzie też tak kręta.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku ruchu. Docelowo, po zakończeniu wszystkich robót, ul. Gdyńska ma mieć w tym miejscu po dwa pasy, zarówno w stronę miasta, jak i dla kierowców opuszczających Poznań. W ul. Gdyńską nie będzie można jednak skręcić w lewo z Bałtyckiej.
Zmian dla kierowców nie będzie na razie w rejonie skrzyżowania ul. Bałtyckiej z ul. Hlonda, gdzie także trwa remont. Na utrudnienia muszą przygotować się piesi. - Na odcinku od ul. Hlonda do mostu Lecha prowadzone będą prace teletechniczne, więc chodniki zostaną tam zwężone - mówi Krzysztof Sas.
Spalarnia i drogi
Przebudowa dróg związana jest z budową spalarni na poznańskim Karolinie. Koszt jej budowy ma wynieść ponad 700 mln złotych. Rozbudowa dróg z kolei kosztować ma 68,7 mln zł netto - na tyle opiewa umowa wykonawcy, firmy Budimex, z Poznańskimi Inwestycjami Miejskimi.
Oprócz remontu i poszerzenia ul. Gdyńskiej, zaplanowano rozbudowanie skrzyżowania z ul. Chemiczną, a na skrzyżowaniach ul. Bałtyckiej z ul. Poznańską i ul. Piaskową mają powstać ronda. Kolejną częścią inwestycji są tunele dla pieszych i rowerów pod liniami kolejowymi Zieleniec - Kiekrz oraz Poznań Wschód - Bydgoszcz Główna. Nie zapomniano także o drogach rowerowych czy chodnikach.
Kierowcy narzekają na przebieg inwestycji. W lipcu pisaliśmy o uszkodzeniach samochodów, do których często dochodzi w tamtym rejonie. - Niemal każdego dnia widzę, jak jakiś kierowca musi stanąć, bo ma uszkodzone koło - mówi nam mechanik samochodowy, który ma warsztat w pobliżu.
Chwalone jest jednak tempo prac. - Robotnicy pracują często w nocy i w weekendy - zaznaczają mieszkańcy Czerwonaka, którzy na co dzień korzystają z drogi.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?