Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont pasów rowerowych na ulicach Lublina (ZDJĘCIA)

Leszek Mikrut
Upłynęło niewiele ponad siedem miesięcy od chwili, kiedy wytyczane były pasy rowerowe na kilkunastu ulicach Lublina, a już większość z nich nie jest widoczna i nie spełniają swej roli.

- Pasy drogowe powstają w wielu miejscach – zapewniał jesienią ubiegłego roku Karol Kieliszek z biura prasowego lubelskiego ratusza. - Są one częścią zadania, polegającego na budowie Lubelskiego Systemu Roweru Miejskiego - wyjaśniał.

Projekt został realizowany przy wsparciu unijnym w wysokości ok. 2,3 mln zł.

Głównym celem jest poprawa atrakcyjności turystycznej Lublina poprzez stworzenie bezobsługowej sieci stacji rowerowych. Zwiększa to dostępność do infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej naszego miasta, przyczynia się do promocji aktywnej turystyki rowerowej. Realizacja projektu wpływa także pozytywnie na aspekty związane z ochroną środowiska poprzez zwiększenie udziału rowerów w strukturze komunikacyjnej miasta i regionu.

Pasy rowerowe niby są, ale...

Lubelscy rowerzyści niezbyt długo cieszyli się możliwością poruszania się na swych jednośladach po jasno wytyczonych pasach rowerowych. Linie, jak i symbole rowerów oraz czerwone przestrzenie w newralgicznych miejscach są już prawie niewidoczne. Lubelski ratusz w drodze przetargu wyłonił firmę, której zadaniem jest dokończenie infrastruktury rowerowej realizowanej w ramach unijnego projektu Europejska Stolica Turystyki Rowerowej.

- Zadaniem wykonawcy jest również naprawa niewłaściwie zrealizowanej części zadania przez firmę, która prowadziła prace w roku ubiegłym. Pasy rowerowe zostały prawdopodobnie wykonane w złej technologii, a prowadzona akcja zimowego odśnieżania nie miała nic wspólnego z ich wycieraniem się – tłumaczy Karol Kieliszek.

Obecnie na ul. Zbożowej i ul. Radziszewskiego prowadzone są prace drogowe, których celem jest takie osadzenie studzienek kanalizacyjnych znajdujących się w asfalcie w pasach rowerowych, aby przejazd po nich na jednośladach odbywał się płynnie i bezkolizyjnie. W tym celu wycinany jest nierównie ułożony stary asfalt, wyrównywane podłoże i niebawem położone zostaną w tych miejscach nowe równe dywaniki asfaltowe.

Podobna procedura dokonana zostanie także na ul. Diamentowej, Dunikowskiego, Grabskiego, Kalinowszczyźna, Morwowej, Turystycznej, Wileńskiej, Wojciechowskiej, Zamojskiej, Wyszyńskiego i Szczygła.

Dodatkowo na skrzyżowaniu na ul. Zbożowej z al. Warszawską finalizowana jest budowa niewielkiego zjazdu z pasa rowerowego oznaczonego na jezdni w specjalnie wytyczony pas na fragmencie dotychczasowego obszaru chodnika.

Mieszkańcy Koziego Grodu mają do dyspozycji 400 rowerów znajdujących się w 40 stacjach na terenie miasta. Niebawem jednak, bo jeszcze w tym roku, ze względu na dużą popularność Lubelskiego Roweru Miejskiego system ten zwiększony zostanie dwukrotnie – do 80 stacji, dysponujących 800 rowerami.

Fakt ten oznacza dwukrotną rozbudowę tej inwestycji rowerowej w ciągu niespełna roku, a jednocześnie już dziś plasuje nasze miasto na drugim po stolicy miejscu w kraju pod względem ilości rowerów przeznaczonych dla mieszkańców.

A dodatkowo ma szansę powstać w Lublinie pierwsza sponsorska stacja Lubelskiego Roweru Miejskiego, która sfinansowana będzie przez prywatny podmiot.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto