- Pasy drogowe powstają w wielu miejscach – zapewniał jesienią ubiegłego roku Karol Kieliszek z biura prasowego lubelskiego ratusza. - Są one częścią zadania, polegającego na budowie Lubelskiego Systemu Roweru Miejskiego - wyjaśniał.
Projekt został realizowany przy wsparciu unijnym w wysokości ok. 2,3 mln zł.
Głównym celem jest poprawa atrakcyjności turystycznej Lublina poprzez stworzenie bezobsługowej sieci stacji rowerowych. Zwiększa to dostępność do infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej naszego miasta, przyczynia się do promocji aktywnej turystyki rowerowej. Realizacja projektu wpływa także pozytywnie na aspekty związane z ochroną środowiska poprzez zwiększenie udziału rowerów w strukturze komunikacyjnej miasta i regionu.
Pasy rowerowe niby są, ale...
Lubelscy rowerzyści niezbyt długo cieszyli się możliwością poruszania się na swych jednośladach po jasno wytyczonych pasach rowerowych. Linie, jak i symbole rowerów oraz czerwone przestrzenie w newralgicznych miejscach są już prawie niewidoczne. Lubelski ratusz w drodze przetargu wyłonił firmę, której zadaniem jest dokończenie infrastruktury rowerowej realizowanej w ramach unijnego projektu Europejska Stolica Turystyki Rowerowej.
- Zadaniem wykonawcy jest również naprawa niewłaściwie zrealizowanej części zadania przez firmę, która prowadziła prace w roku ubiegłym. Pasy rowerowe zostały prawdopodobnie wykonane w złej technologii, a prowadzona akcja zimowego odśnieżania nie miała nic wspólnego z ich wycieraniem się – tłumaczy Karol Kieliszek.
Obecnie na ul. Zbożowej i ul. Radziszewskiego prowadzone są prace drogowe, których celem jest takie osadzenie studzienek kanalizacyjnych znajdujących się w asfalcie w pasach rowerowych, aby przejazd po nich na jednośladach odbywał się płynnie i bezkolizyjnie. W tym celu wycinany jest nierównie ułożony stary asfalt, wyrównywane podłoże i niebawem położone zostaną w tych miejscach nowe równe dywaniki asfaltowe.
Podobna procedura dokonana zostanie także na ul. Diamentowej, Dunikowskiego, Grabskiego, Kalinowszczyźna, Morwowej, Turystycznej, Wileńskiej, Wojciechowskiej, Zamojskiej, Wyszyńskiego i Szczygła.
Dodatkowo na skrzyżowaniu na ul. Zbożowej z al. Warszawską finalizowana jest budowa niewielkiego zjazdu z pasa rowerowego oznaczonego na jezdni w specjalnie wytyczony pas na fragmencie dotychczasowego obszaru chodnika.
Mieszkańcy Koziego Grodu mają do dyspozycji 400 rowerów znajdujących się w 40 stacjach na terenie miasta. Niebawem jednak, bo jeszcze w tym roku, ze względu na dużą popularność Lubelskiego Roweru Miejskiego system ten zwiększony zostanie dwukrotnie – do 80 stacji, dysponujących 800 rowerami.
Fakt ten oznacza dwukrotną rozbudowę tej inwestycji rowerowej w ciągu niespełna roku, a jednocześnie już dziś plasuje nasze miasto na drugim po stolicy miejscu w kraju pod względem ilości rowerów przeznaczonych dla mieszkańców.
A dodatkowo ma szansę powstać w Lublinie pierwsza sponsorska stacja Lubelskiego Roweru Miejskiego, która sfinansowana będzie przez prywatny podmiot.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?