Na początek nowości będą dotyczyły tylko urzędników. Docelowo magistrat chce wprowadzić serwisy SMS-owe, dzięki którym lublinianie będą mogli monitorować swoje sprawy w Urzędzie Miasta, czy otrzymywać przypomnienia o zaplanowanej wizycie.
Taki serwis działa już w Poznaniu.
Na dzień przed umówionym spotkaniem mieszkaniec otrzymuje SMS-a z datą i godziną wizyty oraz dokumentami, jakie powinien ze sobą zabrać. Równie innowacyjny system funkcjonuje w Rzeszowie. Tam do użytkowników docierają informacje dotyczące bieżących wydarzeń z trzech dziedzin: życia w osiedlach, kultury i sportu.
O to, jak taki serwis miałby wyglądać w Lublinie ratusz zamierza zapytać samych lublinian.
– Przeprowadzimy ankiety, żeby sprawdzić, czego ludzie oczekują i co o tym sądzą. Może sami mają jakieś pomysły – mówi Grzegorz Hunicz, dyrektor miejskiego Wydziału Informatyki i Telekomunikacji. – Będziemy szukać programistów, którzy wykonaliby taką aplikację. To będzie szansa głównie dla studentów na staż, współpracę, a być może nawet i na etat.
Usługa miałaby być bezpłatna.
Zanim jednak zostanie wprowadzona, o udogodnieniach związanych z korzystania z telefonów komórkowych przekonają się urzędnicy. Dzięki najnowszym aparatom mogą w terenie korzystać z mapy cyfrowej, mają także bezpieczny dostęp do służbowej poczty. Wkrótce otrzymają wewnętrzny komunikator, który zastąpi SMS-y. W ten sposób ratusz zaoszczędzi na komunikacji między pracownikami. - Te zmiany mają na celu usprawnienie naszej pracy i ułatwienie kontaktu z mieszkańcami – podsumowuje dyrektor Hunicz.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?