– Do tej pory miasto nie wystąpiło do nas w tej sprawie. Było jedno pismo z Urzędu Miasta do wykonawcy dokumentacji projektowej, dla którego jednak zleceniodawcą nie jest miasto, tylko my – mówi Dariusz Torczyk, kierownik projektu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Wykonawca przedstawił nam to pismo, a my daliśmy negatywną odpowiedź. Przeniesienie przystanku wiązałoby się ze zwiększeniem kosztów i opracowaniem nowej decyzji środowiskowej, co nie wchodzi w grę, bo przedłużyłoby formalności, a my musimy rozliczyć projekt w 2015 r.
Ratusz ma kolejny scenariusz: Lublin Zachód powstaje w zakładanym wcześniej miejscu, czyli na wysokości Poręby, ale obsługuje tylko pociągi regionalne. Składy dalekobieżne stawałyby na stacji Stasin Polny. – Nie mamy jeszcze pisma w tej sprawie, na razie wszystko pozostaje tak, jak na początku zakładaliśmy – podkreśla Torczyk.
A założenia są następujące: Stasin Polny otrzymuje krótki peron umożliwiający wyłącznie obsługę pociągów regionalnych, zaś na przystanku Lublin Zachód powstaje dłuższy peron, także dla składów dalekobieżnych. Nie jest jednak pewne, że tak pozostanie, bo przeprojektowanie peronów nie byłoby dla kolei aż tak dużym problemem.
Z protestem przeciw pomysłom miasta wystąpiła część mieszkańców Czubów, którzy chcą, by w pobliżu ich osiedli stawały pociągi dalekobieżne.
DRS
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?