Dokładnie sprawdzi to Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Nadawcy i agencje reklamowe będą mieli pół roku na dostosowanie się do nich. Poprzednie obostrzenia nie przyniosły spodziewanych efektów. Reklamy telewizyjne dalej były głośniejsze niż audycje. Nie pomagały też interwencje rzecznik praw obywatelskich.
– Otrzymywaliśmy dużo skarg od widzów w tej sprawie. Zdecydowaliśmy się ostatecznie uregulować tę kwestię, choć nie było to łatwe – przyznaje Tomasz Borysiuk, członek KRRiT.
Teraz nadawcy będą musieli używać do oceniania reklam określonych przez radę oprogramowania i urządzeń. Pozwalają na to nowe technologie, z których chce skorzystać KRRiT. – Jeśli się nie dostosują, mamy odpowiednie instrumenty, by ich ukarać. I nie chodzi tylko o upomnienia czy kary finansowe, ale też sankcje związane z telewizyjną koncesją – ostrzega przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
Źródło: Dziennik.pl
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?