Kolejny drogowy, a precyzyjniej - mostowy problem ratusza. Chodzi o przeprawę przez Bystrzycę na al. Unii Lubelskiej, na wysokości Gali.
- Niezwłocznie przystępujemy do działań, które umożliwią dalszą eksploatację obiektu do czasu wykonania jego kompleksowej przebudowy - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublin.
Miasto ogłosiło właśnie przetarg na wzmocnienie konstrukcji mostu. - Postępowanie dotyczy zaprojektowania i wykonania podparcia konstrukcji głównej płyty mostu w trzech miejscach, za pomocą stalowych ram. Takie rozwiązanie zapewni nośność podpory pośredniej, zlokalizowanej na prawym brzegu rzeki, po stronie Mostu Kultury – precyzuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
W tym miejscu – czego kierowcy mogą nie zauważać – są dwa mosty na Bystrzycy. Jednym dojeżdża się do ronda od strony Unii Lubelskiej, drugim z niego wyjeżdża. Zły stan techniczny stwierdzono na moście po stronie ul. Zamojskiej.
Na początku tego roku miasto chcąc „odciążyć” przeprawę wprowadziło ograniczania w ruchu. Przede wszystkim o połowę (z 20 do 10 ton) ograniczono nośność mostu. Tym samym nie mogą z niego korzystać samochody ciężarowe, przy czym ten zakaz nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej. Ponadto zwężono jeden pas ruchu (skrajnie lewy).
Ratusz chce, aby prace zostały wykonane jeszcze w tym roku. Na ich realizację daje 50 dni od momentu podpisania umowy. Na wykonanie inwestycji ma 950 tys. zł. Tyle zarezerwowano na „wykonanie tymczasowego podparcia oszczepu filara prawobrzeżnego mostu przez rzekę Bystrzycę w ciągu al. Unii Lubelskiej” w ramach wprowadzonych we wrześniu zmian do budżetu Lublina na 2020 r.
Ale podparcie mostu to preludium do wielkiej inwestycji drogowej planowanej przez ratusz w tym rejonie. - Docelowo obejmie ona cały odcinek al. Unii Lubelskiej wraz z budową nowych mostów. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa na tę inwestycję – zapowiada Szymczyk.
Przebudowany ma być odcinek od ronda Lubelskiego Lipca 80 do wjazdu do galerii handlowej Vivo! Lublin (ok. 1200 metrów). Do połowy grudnia powinna być gotowa pełna dokumentacja robót. Za jej wykonanie ratusz zapłaci ponad 900 tys. zł.
Na jezdniach mają się pojawić – podobnie jak np. na Drodze Męczenników Majdanka – buspasy. Na przejściu dla pieszych w rejonie przystanku Targ pod zamkiem 02 ma być wybudowana sygnalizacja świetlna. Wzdłuż al. Unii Lubelskiej pojawi się droga serwisowa. Zapewniony ma być też dojazd do posesji Caritas. Po obu stronach jezdni mają powstać drogi rowerowe, w miarę możliwości oddzielone od chodników zielenią.
Nie będzie to tania przebudowa. Szacunki sprzed kilku lat mówiły o wydatkach rzędu 130 mln zł. Kiedy ruszą prace? Nie wiadomo. Miasto chce je realizować przy wsparciu z programów UE na lata 2021-27.
Most na Unii Lubelskiej powstał w 1985 r. Ma ok. 63 m długości. Jest wsparty na czterech żelbetowych filarach o wysokości ok. 3 metrów.
- Weekend nad Firlejem. Wszyscy korzystają z ostatnich dni ciepła! Zobacz
- Święto Chleba 2020 w lubelskim skansenie. Zobacz galerię
- Motocykliści dla Hospicjum Małego Księcia w Lublinie. Zobacz zdjęcia
- Są grzyby i to jakie! Nasza Czytelnicza z dwoma leśnymi trofeami
- Sprzedał część Podzamcza w Lublinie. Po okazyjnej cenie
- Popularna restauracja: Upadniemy dzięki władzom Lublina. Urzędnicy odpierają zarzuty
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?