Patent kosztował Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Trakt” ponad 40 tysięcy złotych.
Naukowcy zmieszali rozkruszoną podczas remontów górną warstwę nawierzchni drogi z zaprawą cementowo-piaskową. Taka mieszanka nazywa się betonem asfaltowo-cementowym i sprawdza się np. w miejscach przebudowy nawierzchni przystanków autobusowych.
- Betony asfaltowo-cementowe mogą być alternatywą dla obecnie stosowanych mieszanek zarówno pod względem ekonomicznym, jak i uzyskiwanych efektów technicznych – tłumaczy Iwona Czajkowska-Deneka, rzeczniczka Politechniki Lubelskiej.
MC
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?