Na dzisiejszej sesji Rady Miasta ma zostać przyjęty Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego. To dokument, który kształtuje wszystkie zmiany w miejskiej komunikacji. Początek działań przypada na ten rok. Na pierwszy ogień idą miejskie przystanki. - Do 2012 r. zakupimy 130 wiat przystankowych i 364 słupki przystankowe. Część będzie wyposażonych w informację pasażerską w postaci wyświetlacza - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.
W tym roku ZTM rozpocznie również realizację projektu dotyczącego rozbudowy trakcji trolejbusowej. A do końca 2013 r. w okolicach ulic Pancerniaków i Grygowej stanie nowa zajezdnia dla zakupionych trolejbusów. Do 2014 r. ma być ich łącznie 70. W ciągu pięciu lat na ulicach będziemy mogli zaobserwować trzy razy więcej takich pojazdów niż jeździ obecnie.
- Poprawiony i dostosowany do obecnych potrzeb plan jest bardzo dobrze przygotowany - ocenia Michał Widomski, przewodniczący Komisji Budżetowo--Ekonomicznej Rady Miasta.
Koszty całego przedsięwzięcia są olbrzymie. Wartość projektu to 522 mln 367 tys. zł. Z czego środki zewnętrzne pokryją więcej niż połowę. Dokładnie 274 mln 660 tys. zł. Część środków ma pochodzić z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Kiedy czekają nas zmiany?
* 2010 - 2012 r.
Zakup 130 wiat przystankowych i 364 szt. słupków przystankowych. Oprócz tego, zakup 30 niskopodłogowych trolejbusów, modernizacja urządzeń sieci trakcyjnych na istniejących już odcinkach
* 2010 - 2013 r.
Budowa nowych odcinków trakcji trolejbusowej, wraz z systemem jej zasilania oraz nowej zajezdni dla zakupionych trolejbusów w pobliżu ul. Pancerniaków i Antoniny Grygowej
* 2011 - 2012 r.
Budowa systemu zarządzania transportem publicznym, dzięki któremu pasażerowie będą widzieli na tablicach umieszczonych na przystankach, o której godzinie odjeżdża ich autobus albo trolejbus.
* 2012 - 2015 r.
Zakup 40 niskopodłogowych trolejbusów. Część z nich będzie wyposażona w napęd awaryjny, umożliwiający jazdę pomimo awarii sieci trakcyjnej, co pozwoli w razie usterki uniknąć zatarasowania ruchu i korków. Dzięki wcześniejszej budowie trakcji, w tych latach trzykrotnie zwiększy się na ulicach liczba trolejbusów.
* 2013 - 2015 r.
Zakup 100 niskopodłogowych autobusów, tak krótkich, jak i średnich 12-metrowych, oraz długich 18-metrowych przegubowców.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?