Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pięć firm chce nas wozić prywatnymi autobusami

Redakcja
Już wiadomo, jacy przewoźnicy biorą udział w przetargach na obsługę prywatnych linii autobusowych w Lublinie. Okazuje się, że swoje oferty złożyło pięć firm, ale w tym tylko jedna z Lublina.

Zarząd Transportu Miejskiego rozłożył obsługę prywatnych połączeń na cztery przetargi. 20 października sprawdził, kto zgłosił się do trzech z nich.

Trzech chętnych do obsługi linii nr 6, 18, 21, 39

Okazało się, że na liniach nr 6, 18, 21, 39 jeździć chcą trzy firmy: Autobusowe Konsorcjum Lubelskie, Warbus Sp. z. o.o. oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. Pierwsze dwie oferty mieszczą się w kwocie, którą ZTM przeznaczył na ten przetarg.

Również tylu na trasach nr 9, 17, 26, 47 i 57

Tyle samo przewoźników zgłosiło się do obsługi autobusów nr 9, 17, 26, 47 i 57. Te trzy firmy to Konsorcjum Autobusowe EURO ze Świerklańca i jak w poprzednim przetargu, Autobusowe Konsorcjum Lubelskie oraz Dolnośląskie Linie autobusowe Sp. z o.o.. Tylko ostatni z tych przewoźników zażądał więcej pieniędzy, niż ZTM chce wydać na tych sześć linii.

Cztery firmy zainteresowane liniami 10, 31, 34 i 74

Ostatni przetarg, z którego oferty zostały dziś otworzone, dotyczył autobusów nr 10, 31, 34 i 74. Znowu zgłosiły się tutaj Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o., Warbus Sp. z o.o., Autobusowe Konsorcjum Lubelskie, a oprócz nich firma Usługi Przewozowe "Irex". Dwaj ostatni przewoźnicy zmieścili się w kwocie, którą ZTM chce przeznaczyć na te linie.

Ci sami, chcą obsługiwać 5, 13, 22, 29, 44 oraz 45

Te same cztery firmy zgłosiły się także do obsługi linii nr 5, 13, 22, 29, 44 oraz 45. Oferty w tym przetargu zostały otworzone najwcześniej, 8 października. W tym przypadku tylko Usługi Przewozowe "Irex" nie chciały za swoje usługi więcej, niż ZTM planował na to przeznaczyć.

Dwa miesiące czekania na wyniki

Kiedy będzie wiadomo, które z tych firm będą wozić lublinian? – Od otwarcia ofert mamy 60 dni na dokonanie wszystkich czynności przetargowych – tłumaczy Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM.

Wygra najtańszy

Największe szanse w przetargach mają te firmy, które żądają najmniej pieniędzy. – Cena usług jest kryterium bezwzględnym przy ocenie ofert – odpowiada Justyna Góźdź. – Jednak firmy muszą spełnić wszystkie kryteria wyszczególnione w przetargu – podkreśla. Najwięcej wymagań dotyczy wielkości autobusów i ich stanu technicznego.

Szanse lubelskiej firmy

Autobusowe Konsorcjum Lubelskie ma więc duże szanse wygrać przynajmniej część przetargów. W dwóch z nich cena usług lubelskiego przewoźnika była najniższa spośród wszystkich ofert.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto