Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe trolejbusy w Lublinie: Będzie wygodniej i bardziej ekologicznie (zdjęcia)

redakcja
redakcja
Po świętach na ulice wyjadą nowe trolejbusy kupione przez MPK. ...
Po świętach na ulice wyjadą nowe trolejbusy kupione przez MPK. ... Jacek Świerczyński
Po świętach na ulice wyjadą nowe trolejbusy kupione przez MPK. W zajezdni jest już 5 takich pojazdów, do czerwca dostaniemy kolejnych 10, a w sumie będzie ich 30.

Wczoraj w zajezdni Helenów zaprezentowano pierwszą partię pięciu nowych wozów. Na ulice miały wyjechać w tym tygodniu, ale na jaw wyszły drobne usterki i trolejbusy wyjadą z zajezdni dopiero pod koniec miesiąca.

Kolejnych pięć sztuk trafi do nas do 18 maja, następnych pięć do 17 czerwca. Pozostałych 15 trolejbusów dostaniemy w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wszystkie są niskopodłogowe.

To dobra wiadomość dla osób niepełnosprawnych na wózkach i matek z dziećmi. W rozkładach kolejnych linii pojawią się literki „n” oznaczające kursy pojazdów niskopodłogowych.

– Będziemy wprowadzać takie oznaczenia sukcesywnie, w miarę kolejnych dostaw – zapowiada Lech Pudło, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Nowe literki „n” pojawią się w maju lub czerwcu.

12-metrowe solarisy trollino od kursujących już po Lublinie pojazdów różnią się nie tylko tylko kolorem. Więcej różnic widać wewnątrz. To automaty do sprzedaży biletów, które można kasować też w innych pojazdach. Oraz tablice wyświetlające informacje o dogodnych przesiadkach na trasie i tapicerka z logo miasta.

Jeszcze więcej różnic znajdziemy pod maską, ale by je zauważyć, wcale nie trzeba pod nią zaglądać.

– Pojazdy mają sześciobiegunowe silniki, dzięki czemu są cichsze przy szybszej jeździe. Nie słychać w nich irytującego „gwizdania” – wyjaśnia Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Zamontowane w trolejbusach układy napędowe pochodzą z zakładów Skody w Pilznie. – Zużywają od 20 do 25 proc. mniej energii.

To początek rewolucji w zajezdni, gdzie średni wiek trolejbusu wynosi ok. 16 lat. Dzięki zakupom nowych pojazdów stare i wysłużone wozy mają trafić na złom. Po każdej dostawie pięciu nowych pojazdów kasowane mają być cztery stare. A to nie koniec nowinek, bo kolejne wozy zamierzają kupić także władze miasta.

– To oznacza, że w ciągu dwóch lat Lublin dostanie komunikację według standardów światowych – podkreśla Rydecki.

Trolejbusy będą też równie ważnym środkiem transportu, co autobusy. Teraz w ciągu roku trajtki przejeżdżają w Lublinie tylko 2,5 mln kilometrów, podczas gdy autobusy aż 12,5 mln km.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto