Nowe trolejbusy dotarły do Lublina. Każdy kosztuje prawie 3 miliony złotych. Kiedy zaczną wozić pasażerów?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
UM Lublin
10 kolejnych przegubowych trolejbusów dotarło do Lublina. Każdy pojazd kosztuje prawie 3 mln zł, może przewieźć do 120 pasażerów. Na trasy wjadą pod koniec tego miesiąca. Będą obsługiwały linie kursujące do pętli na Choinach.

Łącznie chodzi o 10 pojazdów. Wyprodukowała je firma Solaris. Przegubowe trolejbusy Trollino18M dotarły do Lublina.

- Pojazdy przeszły już odbiory, a obecnie prowadzone są czynności administracyjne. Proceduralnie trolejbusy zostaną zarejestrowane, przejdą funkcjonalną adaptację, zostaną zsynchronizowane i przygotowane do eksploatacji – informuje Monika Fisz z ZTM Lublin.

To druga - i ostatnia - transza dostawy w ramach kontaktu, który ZTM podpisał z Solaris Bus & Coach. Umowa obejmuje dostawę 15 podjazdów. Lublin zapłaci za nie łącznie 44,3 mln zł, czyli 2,95 mln zł za każdy.

- Dostarczone trolejbusy to fabrycznie nowe, 18-metrowe, niskopodłogowe i klimatyzowane pojazdy. Są to przegubowe trolejbusy Solaris z nadwoziem IV generacji po modyfikacji designu – opisuje Fisz.

Każdy będzie mógł przewieźć do 120 pasażerów (to nominalna pojemność, w okresie pandemii koronawirusa napełnienie pojazdów do maksymalnie 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, przy czym połowa miejsc siedzących musi pozostać niezajęta).

- Trolejbusy są wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwolą im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Przystosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy posiadają również system do zliczania pasażerów – wylicza Fisz.

Kiedy wyjadą na trasy? - Do obsługi liniowej zostaną skierowane niezwłocznie po zakończeniu czynności przygotowawczych. Przewidujemy, że wyjadą one do końca kwietnia. Skierowane zostaną do obsługi linii nr 156 i 160 – zapowiada Fisz.
Trolejbusy, które dotarły do Lublina pod koniec ub. roku wożą pasażerów na linii nr 158 i 160.

Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W 2018 roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT.
- Dzięki realizacji ostatnich dostaw, w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej łącznie jest już 42 przegubowe trolejbusy – wskazuje Fisz.

W tym roku Solaris dostarczy do Lublina też autobusy elektryczne. Będzie to realizacja dwóch kontraktów. Pierwszy dotyczy kupna 12 pojazdów o długości 12 metrów. ZTM zapłaci za nie 35 mln zł.

- Dostawy pojazdów są przewidziane w listopadzie 2021 roku (7 sztuk) oraz w kwietniu 2022 roku (5 sztuk). 7 autobusów elektrycznych zostanie skierowanych na linie nr: 1, 6 i 7, zaś pozostała "piątka" do obsługi linii nr 2 – zapowiadał ZTM w momencie podpisywania umowy na tę dostawę.

Drugi kontrakt to dostarczenie 20 elektrobusów. Koszt to ponad 62 mln zł. Do Lublina mają dotrzeć we wrześniu tego roku.

Polacy boją się biedy

Wideo

Materiał oryginalny: Nowe trolejbusy dotarły do Lublina. Każdy kosztuje prawie 3 miliony złotych. Kiedy zaczną wozić pasażerów? - Kurier Lubelski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie