Łącznie chodzi o 10 pojazdów. Wyprodukowała je firma Solaris. Przegubowe trolejbusy Trollino18M dotarły do Lublina.
- Pojazdy przeszły już odbiory, a obecnie prowadzone są czynności administracyjne. Proceduralnie trolejbusy zostaną zarejestrowane, przejdą funkcjonalną adaptację, zostaną zsynchronizowane i przygotowane do eksploatacji – informuje Monika Fisz z ZTM Lublin.
To druga - i ostatnia - transza dostawy w ramach kontaktu, który ZTM podpisał z Solaris Bus & Coach. Umowa obejmuje dostawę 15 podjazdów. Lublin zapłaci za nie łącznie 44,3 mln zł, czyli 2,95 mln zł za każdy.
- Dostarczone trolejbusy to fabrycznie nowe, 18-metrowe, niskopodłogowe i klimatyzowane pojazdy. Są to przegubowe trolejbusy Solaris z nadwoziem IV generacji po modyfikacji designu – opisuje Fisz.
Każdy będzie mógł przewieźć do 120 pasażerów (to nominalna pojemność, w okresie pandemii koronawirusa napełnienie pojazdów do maksymalnie 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących, przy czym połowa miejsc siedzących musi pozostać niezajęta).
- Trolejbusy są wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwolą im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Przystosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy posiadają również system do zliczania pasażerów – wylicza Fisz.
Kiedy wyjadą na trasy? - Do obsługi liniowej zostaną skierowane niezwłocznie po zakończeniu czynności przygotowawczych. Przewidujemy, że wyjadą one do końca kwietnia. Skierowane zostaną do obsługi linii nr 156 i 160 – zapowiada Fisz.
Trolejbusy, które dotarły do Lublina pod koniec ub. roku wożą pasażerów na linii nr 158 i 160.
Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W 2018 roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT.
- Dzięki realizacji ostatnich dostaw, w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej łącznie jest już 42 przegubowe trolejbusy – wskazuje Fisz.
W tym roku Solaris dostarczy do Lublina też autobusy elektryczne. Będzie to realizacja dwóch kontraktów. Pierwszy dotyczy kupna 12 pojazdów o długości 12 metrów. ZTM zapłaci za nie 35 mln zł.
- Dostawy pojazdów są przewidziane w listopadzie 2021 roku (7 sztuk) oraz w kwietniu 2022 roku (5 sztuk). 7 autobusów elektrycznych zostanie skierowanych na linie nr: 1, 6 i 7, zaś pozostała "piątka" do obsługi linii nr 2 – zapowiadał ZTM w momencie podpisywania umowy na tę dostawę.
Drugi kontrakt to dostarczenie 20 elektrobusów. Koszt to ponad 62 mln zł. Do Lublina mają dotrzeć we wrześniu tego roku.
- Dzielnica Śródmieście w obiektywie. Zobacz archiwalne zdjęcia
- Weekend z obostrzeniami. Zamknięta rzeczywistość Krasnegostawu. Zobacz fotorelację
- Pomysł na udany weekend? Ruiny zamku w Krupem. Zobacz fotorelację ze spaceru
- Mazurki, babki, lub pisanki. Przedostatni jarmark przy Lubartowskiej przed świętami
- Gigantyczna palma wielkanocna stanęła przy świdnickiej parafii. Zobacz zdjęcia
- O Kraśniku ciągle głośno: rolnik odkrył wejście do jaskini z czasów epoki lodowcowej
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?