Dwuczłonowe autobusy szynowe są w pełni klimatyzowane, mają przestronne miejsce dla pasażera na wózku inwalidzkim oraz po sześć wieszaków na rowery. Toalety są wyposażone w automatyczne drzwi uruchamiane przyciskiem, przewijak dla niemowląt, a co najważniejsze są to toalety w tzw. układzie zamkniętym – nieczystości trafiają do specjalnego zbiornika, a nie wprost na tory.
Pojazdy mieszczą po ok. 250 osób, w tym 120 na miejscach siedzących. Część foteli ustawiono naprzeciwlegle, część w tzw. układzie samolotowym. Co ważne, przy siedzeniach są gniazdka elektryczne. W szynobusach zamontowany jest system głosowej zapowiedzi przystanków, tablice do wyświetlania informacji dla pasażerów.
– Pojazdy są już po wszystkich odbiorach, są zgodne z zamówieniem, teraz trzeba je tylko ubezpieczyć – wyjaśnia Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Czerwone szynobusy mają napęd spalinowy, dlatego kierowane będą głównie na trasy niezelektryfikowane: pojadą do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli.
Autobusy szynowe serii SA-137 wyprodukowała nowosądecka firma Newag. Aktualnie to najnowocześniejsze pojazdy spośród tych, którymi dysponuje Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych.
DRS
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?