- Kończy się pewna epoka. Wszystkie nasze pojazdy będą już teraz niskopodłogowe – podkreślał Tomasz Fulara, prezes MPK.
Nowe trolejbusy będą jeździły na liniach nr 151 i 159.
Fabrycznie nowe, niskopodłogowe trolejbusy są wyposażone w klimatyzację i monitoring. W każdym jest biletomat przyjmujące płatność zarówno w monetach jaki za pomocą karty płatniczej. W pojazdach znajdują się także gniazdka ładowania telefonów komórkowych oraz bramki liczące pasażerów. Dzięki wbudowanym akumulatorom mogą jechać ulicami, nad którymi nie ma sieci trakcyjnej.
- Lublin jako jedyne miasto w kraju posiada trolejbusy o długości 18 metrów. Obecnie mamy ich 27 z czego 15 to pojazdy z Ursusa – precyzował Malec.
Zakupy nie były tanie. Kontrakt na dostawę pojazdów opiewa na ponad 34 mln (ponad 2,1 mln zł za sztukę). Przy czym Ursus musiał zapłacić karę za opóźniania w dostawie pojazdów. Łącznie sięgnęła ok. 1,6 mln zł.
Same trolejbusy dostarczono już trzy miesiące temu. – Pojazdy musiały jednak przejść bardzo drobiazgowe badania techniczne – tłumaczył Malec.
- 25 procent lubelskiej komunikacji zbiorowej to transport „zeroemisyjny”. Do końca tej perspektywy finansowej UE (obejmuje lata 2014-20 – dop. red.) chcemy aby ten udział wzrósł do trzech czwartych – podkreślał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. I dodawał: - Kolejne inwestycje w tabor sprawią, że będzie ona na takim poziomie jakiego nie ma w żadnym dużym mieście w Polsce.
ZTM planuje kupno m.in. 20 autobusów elektrycznych (pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem ze względu na zbyt wysokie oferty złożone przez dostawców).
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?