Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe pociągi z klimatyzacją i ciepłą wodą w kranie

redakcja
redakcja
Mateusz Włodarczyk/Wikipedia
Nowe pociągi muszą rozwijać prędkość maksymalną nie mniejszą niż 160 km/h. W drugiej klasie będzie co najmniej 300 miejsc, a w pierwszej 60. Między pierwszą a drugą klasą znajdzie się przedział barowy z bufetem i salą konsumpcyjną.

Nie zobaczymy już tradycyjnych przedziałów, ale rzędy siedzeń, jak w samolocie. Nie będzie trzeba się martwić, że rozładuje nam się laptop, bo każdy fotel będzie mieć dostęp do gniazdka.

Zmniejszy się też ryzyko, że w trakcie rozmowy przez telefon stracimy zasięg.
– Pociągi będą wyposażone w system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i przystosowane do montażu urządzeń WiFi – wylicza Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Spółka zamawia 20 takich składów.

PKP Intercity ogłosiła właśnie przetarg na dostawę tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych, w których nie ma tradycyjnej lokomotywy i wagonów, ale jedna całość, podobnie jak w spalinowych szynobusach.

Wnętrze ma być dobrze wyciszone i nowoczesne.

W obydwu klasach będą regulowane fotele, w których da się ustawić nie tylko oparcie, ale nawet siedzisko.

Przy siedzeniach będą skórzane pokrowce zagłówków, kolejne udogodnienia to wieszaki na odzież, podnóżki i… elektroniczne wyświetlacze przy fotelach z informacją o rezerwacji miejsc.

Będą dwa rodzaje rolet (na dzień i na noc) oraz rozproszone, nastrojowe światło, sześć wieszaków na rowery i dwa miejsca na wózki inwalidzkie.

Szok mamy przeżyć w toalecie. Będą umywalki z regulacją temperatury wody, podajnikiem mydła i suszarką, a wszystko to na fotokomórkę.

W każdym z pociągów jedna z sześciu toalet ma być przystosowana dla osób na wózkach i wyposażona w przewijak dla niemowląt. I jeszcze jedna rewolucja: nieczystości z ustępu nie trafią wprost na tory, ale zostaną próżniowo zassane do szczelnego zbiornika. Jak w samolocie.

– Wykonawca będzie musiał dostarczyć pociągi do końca października 2015 r. – dodaje Szopowska.
Zmiany możemy odczuć już wcześniej, w miarę dostawy innych pociągów zamówionych przez PKP Intercity, w tym słynnych pendolino.

Nowy tabor trafi na „lepsze” trasy, a na kilka wybranych, w tym również do Lublina kierowane będą wagony „z odzysku”.

I to nie byle jakie, bo wyposażone m.in. w klimatyzację – teraz włączane do składów pociągów kategorii EIC m.in. do Trójmiasta, Poznania czy Krakowa.

Dominik Smaga

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto