Konkurs „Neon dla Warszawy” zorganizowało Muzeum Neonów i firma RWE. Zainteresowanie było ogromne. W konkursie startowało 450 prac z całej Polski. O wygranej decydowali internauci w głosowaniu na Facebooku. Najwięcej – 5462 głosy – dostał projekt Magdaleny Czaplewskiej z Warszawy i Karola Murlaka z Lublina pt. „Warszawskie słoiki”.
Projekt miał być zrealizowany już w wakacje, ale tak się nie stało.
W czerwcu internauci zarzucili zwycięzcom, że kupowali głosy od amerykańskiej firmy, która zajmuje się sprzedażą „like’ów”. Dane zweryfikowali organizatorzy. Wczoraj zajęli oficjalne stanowisko w tej sprawie.
– 1,9 tys. głosów zostało zdobytych w sposób komercyjny – tłumaczy Ilona Kalwińska, dyrektor Muzeum Neonów. – Głosy te zostały oddane wielokrotnie, w krótkim odstępie czasu i z tych samych numerów IP na terenie Azji.
Z tymi zarzutami od początku nie zgadzali się autorzy projektu.
– Nie kupowaliśmy żadnych głosów. Korzystaliśmy jedynie z usługi polegającej na promocji. Zależało nam, aby nasz neon zwyciężył – przekonuje Karol Murlak. – Jest nam bardzo przykro, że ta sprawa tak się skończyła.
Ostatecznie Muzeum Neonów zrealizuje projekt „Miło cię widzieć”.
Ten neon na początku 2014 r. zawiśnie na moście Gdańskim w Warszawie. „Warszawskie słoiki” też mają szansę na realizację. – Mamy kilka propozycji. Dotyczą one Warszawy. O szczegółach nie chcę na razie mówić – ucina Murlak.
(aa)
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?