Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Neon „Warszawskie słoiki” nie będzie symbolem stolicy

redakcja
redakcja
Mat. org.
Ostateczną decyzje ogłosili wczoraj organizatorzy konkursu. Jest jednak szansa, że projekt ukazujący weki zostanie zrealizowany przez kogo innego.

Konkurs „Neon dla Warszawy” zorganizowało Muzeum Neonów i firma RWE. Zainteresowanie było ogromne. W konkursie startowało 450 prac z całej Polski. O wygranej decydowali internauci w głosowaniu na Facebooku. Najwięcej – 5462 głosy – dostał projekt Magdaleny Czaplewskiej z Warszawy i Karola Murlaka z Lublina pt. „Warszawskie słoiki”.

Projekt miał być zrealizowany już w wakacje, ale tak się nie stało.

W czerwcu internauci zarzucili zwycięzcom, że kupowali głosy od amerykańskiej firmy, która zajmuje się sprzedażą „like’ów”. Dane zweryfikowali organizatorzy. Wczoraj zajęli oficjalne stanowisko w tej sprawie.

– 1,9 tys. głosów zostało zdobytych w sposób komercyjny – tłumaczy Ilona Kalwińska, dyrektor Muzeum Neonów. – Głosy te zostały oddane wielokrotnie, w krótkim odstępie czasu i z tych samych numerów IP na terenie Azji.

Z tymi zarzutami od początku nie zgadzali się autorzy projektu.

– Nie kupowaliśmy żadnych głosów. Korzystaliśmy jedynie z usługi polegającej na promocji. Zależało nam, aby nasz neon zwyciężył – przekonuje Karol Murlak. – Jest nam bardzo przykro, że ta sprawa tak się skończyła.

Ostatecznie Muzeum Neonów zrealizuje projekt „Miło cię widzieć”.

Ten neon na początku 2014 r. zawiśnie na moście Gdańskim w Warszawie. „Warszawskie słoiki” też mają szansę na realizację. – Mamy kilka propozycji. Dotyczą one Warszawy. O szczegółach nie chcę na razie mówić – ucina Murlak.

(aa)

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto