- Modernizacja trasy z Lublina do Warszawy to nasz priorytet - zapewniał Szafrański.
Nie ma jednak co liczyć na szybki remont torów. PKP nie ma na to pieniędzy. Liczy na fundusze Unii Europejskiej. Na dofinansowanie kolej może jednak liczyć dopiero z programów, jakie pojawią się w latach 2014-20. - Koszt inwestycji jest szacowany na 3 - 3,5 miliarda złotych - wyliczał Szafrański.
Przebudowa objęłaby odcinek od Lublina do Otwocka. Pociągi mógłby się tam poruszać z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Teraz jeżdżą o 40 kilometrów na godzinę wolniej. Poprawione byłyby też tory między Otwockiem a Warszawą Wschodnią. - Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej E 7 podróż z Lublina do Warszawy trwałaby godzinę i czterdzieści minut - zapowiedział Szafrański.
Obecnie przejazd do stolicy zajmuje pociągom powyżej dwóch godzin i piętnastu minut.
PKP na razie pracuje nad wstępną listą inwestycji, które chce zgłosić do dofinansowania z programów unijnych w latach 2014-20. - Jeśli otrzymamy środki, to roboty przy modernizacji linii Lublin - Warszawa mogłyby ruszyć w marcu 2015 roku. Cykl realizacji takiej inwestycji wynosi około trzech lat - wyliczał prezes PLK.
A jeśli dofinansowania unijnego nie będzie? - Nie zakładamy takiego scenariusza. To jedno z głównych naszych zadań inwestycyjnych - przekonywał Szafrański.
Na liście najbliższych inwestycji PKP PLK w Lublinie jest m.in. przebudowa wiaduktu nad ul. Kunickiego. Roboty mają ruszyć jesienią tego roku.
Zobacz także:
Będą nowe pociągi z Lublina do Bełżca i Kołobrzegu
Pociągi Lublin-Zamość: Będą trzy połączenia dziennie
Komunikacja: Bilety drożeją, a PKP zabiera nam pociągi
35 mln zł na remont linii kolejowej do Warszawy?
Pociąg połączy dzielnice Lublina i okolice miasta?
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?