- W autobusach pojawi się nowa jakość, oznaczająca większy komfort i bezpieczeństwo – zapowiada prezes MPK, Czesław Rydecki. – W nowych autobusach zastosowano mechanizm polegający na tym, że kierowca otwiera drzwi w pierwszej części pojazdu.
Trzecie i czwarte drzwi, pasażer otwiera samodzielnie, dotykając specjalnego czujnika.
Okrągłe włączniki z rysunkiem dłoni znajdują się na zewnątrz i wewnątrz autobusu. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć przykrych wypadków, takich jak chociażby przytrzaśnięcia torebki lub ręki – wyjaśnia. Praktyczną zaletą czujników jest również to, że zimą pozwalają uniknąć zbędnego „wietrzenia” pojazdu. Drzwi otwierają się jedynie wtedy, kiedy osoba wsiada lub wysiada, a nie jak w tradycyjnym autobusie, przy okazji każdego przystanku.
Przegubowce mają 18 metrów długości.
Oprócz tego pojazdy wyposażone są w monitoring i funkcję gaszenia silnika, która pozwoli zapobiec pożarowi. – Na razie trudno powiedzieć, jak sprawdzą się nowe systemy, ale wszystko wskazuje na to, że to zmiany na lepsze – twierdzi Piotr Kłak, kierowca MPK. – Nie powinno być problemu z przesiadaniem się kierowców do nowych autobusów – uważa. Mercedesy mają 37 miejsc siedzących, 148 stojących oraz miejsca przewidziane dla osób niepełnosprawnych – dodaje kierowca. Kolejnych pięć przegubowców już przechodzi rejestrację. Niebawem wyjadą na lubelskie ulice.
Jest też dobra wiadomość dla osób niepełnosprawnych.
W styczniu w ich ręce trafi nowy informator MPK. – Będzie wskazywał, jak dotrzeć do obiektów przystosowanych na przykład dla wózków inwalidzkich, takich jak na przykład uczelnie, biblioteki czy placówki zdrowia. Mapki dostępne będą w organizacjach zrzeszających osoby niepełnosprawne oraz będą również w internecie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?