- To uderzenie inwestycyjne, które otworzy Ponikowodę – podkreśla Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Chodzi o budowę przedłużenia ul. Węglarza. Ratusz chce wpisać to zadanie do wieloletniej prognozy finansowej. Aby tak się stało potrzebna jest zgoda miejskich radnych. Nad pomysłem ratusza będą debatować w czwartek (3 września).
Wieloletnia prognoza finansowa to dokument, który określa jakie inwestycje będą realizowane w najbliższym okresie. I ile pieniędzy w poszczególnych latach trafi na ich wykonanie. W przypadku ul. Węglarza ratusz chce przeznaczyć na jej budowę 23,5 mln zł w 2021 r. i kolejne 15,6 mln zł w 2022 r. (do tej pory na przygotowania wydał 2 mln zł).
Jest jednak „haczyk”. – Warunkiem rozpoczęcia inwestycji jest otrzymanie pieniędzy z rządowych programów wsparcia dla samorządów – zastrzega Artur Szymczyk, z-ca prezydenta a Lublina. I dodaje: - Wystąpimy o pieniądze. Na razie jednak nie wiemy na jakich zasadach będą one dzielone, liczymy, że jeszcze w tym roku wszystko się wyjaśni.
Ul. Węglarza ma być przedłużona do Trześniowskiej. Łącznie ma powstać odcinek o długości ok. 1,5 km. Za skrzyżowaniem z Walecznych droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Tak będzie do ul. Koryznowej. Dalszy odcinek będzie jednojezdniowy, ze ścieżką rowerową po południowej stronie oraz obustronnymi chodnikami dla pieszych.
O budowę drogi od lat dopominają się mieszkańcy Ponikwody. Bezskutecznie. Rezultatu nie przyniosła też próba przeforsowania budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Węglarza z Walecznych. Mieszkańcy chcieli w ten sposób podnieść bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Ratusz stwierdził jednak, że sygnalizacja powstanie dopiero w ramach prac przy przedłużeniu ul. Węglarza.
- W ramach inwestycji powstanie też infrastruktura podziemna dla MPWiK i LPEC – dodaje Szymczyk.
Węglarza to niejedyna ulica, która wraca do gry o przedłużenia. Podobnie ma być z ul. Lubelskiego Lipca’80. Obecnie kończy się ona na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy odcinek o długości ok. 1,1 km ma biec równolegle do ul. Krochmalnej.
Droga miała powstać wraz z budową dworca metropolitalnego. Ale ratusz stwierdził, że zabraknie mu pieniędzy na obie inwestycje i w ub. roku „zawiesił” budowę przedłużenia Lubelskiego Lipca’80. Teraz do niej wraca. W tym roku chce przeznaczyć na ten cel 7,8 mln zł. Pieniądze trafią na wykup gruntów. Łączny koszt przedłużenia drogi jest szacowany na 93,6 mln zł. Ma być gotowe w 2022 r.
- Sześć pogrzebów zamiast hucznego wesela. Śmigłowiec runął przy gościach weselnych
- Słoneczny Wrotków kończy sezon. Było gorąco! Zobacz zdjęcia
- Pożegnanie wakacji nad Jeziorem Firlej. Zobacz
- „Wszyscy będą bezpieczni”. Nowi dyrektorzy lubelskich szkół i przedszkoli
- Milion ton asfaltu na ekspresówkę do Kraśnika. Zobacz postęp prac na S19
- Szczury na Bronowicach. Czytelniczka: Biegają spasione jak koty
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?