Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublin. Skrzyżowanie, z którego korzysta niemal co drugi kierowca z Felina, do przebudowy. Czy proponowane zmiany poprawią bezpieczeństwo?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Dodatkowe pasy ruchu na Witosa, dodatkowe pasy na Doświadczalnej – skrzyżowanie obu tych dróg szykuje się do przebudowy. O zmiany od lat upominają się kierowcy z Felina. Skrzyżowanie, jak wynika z policyjnych statystyk, jest w pierwszej trójce najbardziej kolizyjnych miejsc w Lublinie.

33 kolizje odnotowali policjanci w 2021 r. na skrzyżowaniu al. Witosa z ul. Doświadczalną. Dużo? Wystarczyło, aby znalazło się na podium pod względem najniebezpieczniejszych skrzyżowań w Lublinie. Gorsza sytuacja jest tylko u zbiegu ul. Wrotkowskiej z ul. Diamentową (48 kolizji w ubiegłym roku) oraz na przecięciu al. Tysiąclecia z al. Unii Lubelskiej (39 kolizji).

- Ul. Doświadczalną prowadzi jedyny dojazd z Felina do al. Witosa. Skrzyżowanie tych arterii to bardzo niebezpieczne miejsce, mieszkańcy od lat dopominają się jego przebudowy - mówi Arkadiusz Gołębiowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Felin.

Ruchem na skrzyżowaniu steruje sygnalizacja świetlna. Nie gwarantuje ona jednak bezpieczeństwa podczas pokonywania go przez kierowców.

– Skąd stłuczki? Schemat zdarzeń łatwo uchwycić. Kierowcy jadący al. Witosa, przejeżdżają przez skrzyżowanie na „późnym żółtym”, czyli już na czerwonym świetle. W tym czasie kierowcy wyjeżdżający z Doświadczalnej mają na swoich sygnalizatorach zielone światło - ruszają i na Witosa pojazdy się spotykają ze sobą – opisuje Gołębiowski.

Miasto szykuje się do przebudowy skrzyżowania. Prace mają być wykonane w przyszłym roku. Co zakładają plany? - Dobudowanie pasów do skrętu w lewo i w prawo z al. Witosa oraz dodatkowego pasa w ul. Doświadczalnej (wydzielony pas do skrętu w lewo, drugi pas prosto-prawo) – opisuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

To nie koniec robót. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne, chodniki, ścieżka rowerowa. Prace obejmą też zmiany w infrastrukturze przystankowej. - Ustawienie wiat przystankowych, budowa biletomatu i punktu dynamicznej informacji pasażerskiej – wylicza Góźdź.

Czy proponowane zmiany poprawią bezpieczeństwo kierowców? – Nie sądzę. Przebudowa skrzyżowania na pewno udrożni ruch na al. Witosa, dzięki nowym pasom ruchu nie będą się tworzyły korki np. w kierunku Kalinówki – ocenia Gołębiowski. I dodaje: - Aby radykalnie poprawić poziom bezpieczeństwa skrzyżowanie powinno być przebudowane na bezkolizyjne, czyli musiałby powstać wiadukt.

To nie jedyne skrzyżowanie, które w przyszłym roku czekają zmiany. Kolejnym jest to u zbiegu Franczaka „Lalka” oraz Skalskiego i Kazimierza Jagiellończyka, z którego korzystają mieszkańcy Felina i Nowego Felina. Na skrzyżowaniu pojawi się sygnalizacja świetlna.

– Obecnie, aby wyjechać z Nowego Felina w kierunku centrum, czyli skręcić ze Skalskiego w lewo, trzeba liczyć na łaskawość kierowców jadących Franczaka „Lalka”. To jedyna droga prowadząca z osiedla, gdzie już jest 12 bloków i ok. tysiąca mieszkań i które ciągle się rozbudowuje – wskazuje Gołębiowski.

Trzecim do rozbudowy jest skrzyżowanie ul. Mełgiewskiej z ul. Frezerów. Stanie tam nowa sygnalizacja świetlna, która ułatwi wyjazd z ul. Frezerów (ta ulica zamiast dwóch wylotów będzie miała jeden). Na skrzyżowaniu zostanie dobudowany czwarty wlot planowanej do budowy drogi gminnej. Natomiast na ul. Mełgiewskiej – na obu jezdniach – pojawią się dodatkowe pasy ruchu dla skręcających lewo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto