Lublin odwiedziło mniej turystów, ale miasto otrzymało nagrodę za promocję

Krzysztof Nowacki
Krzysztof Nowacki
Rok z pandemią koronawirusa wpłynął mocno na branżę turystyczną, a Lublin nie był tutaj wyjątkiem. Liczba turystów i odwiedzających nasze miasto w 2020 roku spadła o ponad 30 procent. Ale w tej niecodziennej rzeczywistości powstały nowe akcje promocyjne, a za jedną z nich, #CityWillWait, Lublin z grupą polskich miast otrzymał nagrodę Bessie Awards w kategorii „współpraca roku”.

W 2019 roku Lublin odwiedziło 661 tysięcy turystów i odwiedzających. Rok później do naszego miasta przyjechało już tylko 447 tysięcy osób. To o 32-procent mniej. – Lublin nie opierał swojej turystyki głównie na turystyce grupowej, więc nie został aż tak mocno dotknięty spadkiem, jak np. Poznań czy Kraków, które opierały się przede wszystkim o wyjazdy grupowe – tłumaczy Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki.

Przed rokiem miasto zmieniło także metodologię zbierania danych i tradycyjne ankiety zastąpiło danymi pochodzącymi z telefonów komórkowych. Na podstawie logowań miasto zebrało informację o blisko 340 tysiącach turystów, czyli osób, które zatrzymały się w Lublinie przynajmniej na jedną noc oraz o ok. 100 tysiącach odwiedzających (osobach, które spędziły u nas kilka godzin, ale nocowały już poza Lublinem).

W kwietniu, gdy w kraju obowiązywał pierwszy lockdown, z inicjatywy Gdańska powstała akcja #CityWillWait. Na początku obejmowała cztery miasta, ale później dołączyły kolejne i w sumie w akcji udział wzięło 13 ośrodków. – Były to wspólne działania w ramach, których wzajemnie promowaliśmy swoje miasta. W ten sposób docieraliśmy do potencjalnych turystów, którzy mogli zaplanować przyszłe podróże – wyjaśnia Marcin Kęćko.

Lublin zatem promował Gdańsk, Poznań i inne miasta, a te ośrodki przez kilka dni docierały do swoich mieszkańców z informacjami o Lublinie. – Na co dzień, jako miasta byliśmy konkurencją, a tym razem działaliśmy razem – dodaje dyrektor Biura Rozwoju Turystyki.

Inicjatywa została wyróżniona międzynarodową nagrodą Bessie Awards w kategorii „współpraca roku”, za przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii w turystyce. – Pokazaliśmy, że zgodne działania dużych miast w ramach jednego celu mogą przynieść nadspodziewanie dobre efekty. Dla dobra całej branży turystycznej współpracę ze sobą potrafiły nawiązać miasta, które na co dzień konkurują między sobą o uwagę turysty – mówi Beata Stepaniuk Kuśmierzak, zastępca prezydenta ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

W maju i czerwcu akcja była kontynuowana pod nazwą #CityIsReady. – W momencie, gdy zaczęto rozmrażać turystykę rozpoczęliśmy pierwsze działania. Przy współpracy tych samych miast zapraszaliśmy turystów do siebie – mówi Marcin Kęćko.

Polacy najaktywniejsi w Europie

Wideo

Materiał oryginalny: Lublin odwiedziło mniej turystów, ale miasto otrzymało nagrodę za promocję - Kurier Lubelski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie