Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublin: Meble IKEA w ludowej odsłonie - wystawa w galerii SKENDE Shopping

Mateusz Kowalski
Mateusz Kowalski
Studenci WSPiA zamienili meble marki w małe dzieła sztuki, które w ramach bezpłatnej wystawy będzie można oglądać do końca lipca w galerii SKENDE Shopping. Planowana wystawa to zwieńczenie współpracy sklepu z Miastem Lublin i Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji.

Wystawa przygotowana została przez studentów WSPiA w Lublinie w ramach przedmiotu Budownictwo wernakularne i kultura ludowa Europy Środkowowschodniej. Ich prace wykonane zostały na bazie mebli z drugiej ręki, dostarczonych przez sklep IKEA z działu sprzedaży okazyjnej - circular hub (mp. meble zwrócone od klientów albo produkty w opakowaniach z drobnymi rysami).

- Nasz sklep od początku dąży do tego żeby być dobrym sąsiadem. W IKEA bliskie nam jest wspieranie każdego aspektu cyrkularności, a w tym przypadku młodzież nadaje nowe życie używanym produktom IKEA. To dla nas naprawdę wspaniała wiadomość – dlatego chętnie się angażujemy. Oby takich projektów w Lublinie było więcej - tłumaczy genezę wystawy Maria Szymańska, Dyrektorka Regionu IKEA Lublin

Kolekcja stworzona przez studentów cechuje się tradycyjnymi ludowymi wzorami z naszego regionu. Jak komentują organizatorzy akcji - charakterystyka przedmiotu jest w pewien sposób podpisem jego autora. Mieszkańcy dawnej Lubelszczyzny stworzyli taki właśnie podpis językiem form, kolorów oraz wzorów. Zdobili nimi budynki, meble, ubrania i przedmioty codziennego użytku. Dzisiaj mogą zaistnieć na nowo, w dialogu z ponadczasowymi meblami IKEA -.

- Tradycja i poczucie przynależności jest bardzo ważne – to piękne, że młodzi doceniają swoje korzenie i w ten sposób chcą je manifestować – dodaje Maria Szymańska

Projekt powstał w ramach inicjatywy MATCH – projektu stworzonego w 2020 roku przy współpracy z Urzędem Miasta Lublin. Jego celem jest spotkanie przedsiębiorców z ambitnymi studentami przy wspólnych projektach.

- Celem inicjatywy MATCH jest wprowadzenie studentów na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z jego oczekiwaniami. Przedsiębiorcy dzięki temu również mają możliwość poznania przyszłych pracowników, współpracowników oraz wzbogacenia swojej firmy o nowe rozwiązania związane z promocją i reklamą – puentuje Jacek Jakubowski, z Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości UM Lublin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto