Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublin: Gdzie powinny być wypożyczalnie rowerów, a gdzie nowe ścieżki rowerowe

redakcja
redakcja
Jacek Świerczyński
Gdzie powinny znaleźć się wypożyczalnie rowerów i nowe ścieżki dla jednośladów? Mieszkańcy Lublina zgłosili kilkaset propozycji.

Konsultacje w sprawie rowerowej inwestycji zakończyły się we wtorek.

– Teraz będziemy analizować propozycje. Stworzymy docelowy projekt sieci ścieżek i wypożyczalni i wybierzemy te, od których zaczniemy budowę – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

– Chcemy to zrobić w ciągu trzech miesięcy – deklarował kilka dni temu Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta. Jesienią ruszyłby przetarg na budowę, która miałaby się zakończyć najpóźniej w czerwcu 2014 r.

W pierwszym etapie powstać ma 40 wypożyczalni z 400 jednośladami (w tym tandemami). Wszystkie będą monitorowane i wyposażone w elektroniczny pomiar czasu wypożyczenia.

Gdzie chcemy wypożyczyć

Mieszkańcy chcą, by stacje znalazły się m.in. przy Dworcu Głównym PKP, na pl. Litewskim, przy Ogrodzie Saskim, pl. Wolności, koło archikatedry, Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji, Izby Skarbowej, Carrefoura przy Andersa, ZUS, stacji paliw przy Głębokiej, botaniku, obiektach KUL na Majdanku, akademikach na Felinie, Armii Krajowej przy Carrefourze, biblioteki Politechniki Lubelskiej, kina Grażyna, Tesco, zapory na zalewie, największych cmentarzy, przy Żywnego i Turystycznej. A to zaledwie drobna część propozycji.

Gdzie chcemy pojechać

Pierwszy etap obejmie też budowę 30 km nowych ścieżek rowerowych na terenie miasta. Mają być przydatne zarówno turystom, jak i osobom dojeżdżającym jednośladem do pracy lub na uczelnię.

Na długiej liście sugerowanych przez mieszkańców tras znalazła się ścieżka wzdłuż całej Lwowskiej, Walecznych od Andersa do Węglarza, Niepodległości, Dożynkowej, Turystycznej, Zamojskiej, Bernardyńskiej, Świętoduskiej, Lubartowskiej wzdłuż Starego Miasta, al. Tysiąclecia i Solidarności.

Rowerzyści chcą też ścieżek na Krakowskim Przedmieściu, całej długości Al. Racławickich, ciągu Rusałka–Mościckiego–Hempla–Kołłątaja, Głębokiej, Sowińskiego, Popiełuszki, Puławskiej, Diamentowej i Nałęczowskiej.

System tras i wypożyczalni ma być gotowy w czerwcu 2014 r.

Jego koszt oceniany jest na 4 mln zł, z czego 2,3 mln zł pokryć ma unijna dotacja.



Czytaj także:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto