Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubelskie promuje się filmami w TVP Polonia

Aleksandra Dunajska
Osiem kilkunastominutowych filmów prezentujących możliwości aktywnego wypoczynku w naszym regionie przez osiem tygodni będą mogli obejrzeć widzowie TVP Polonia. Za ich emisję Urząd Marszałkowski nie zapłacił ani grosza.

Filmy mają udowodnić m.in., że województwo lubelskie to idealne miejsce dla kajakarzy. Prezentują więc np. atrakcje, jakie na miłośników wodnego sportu czekają nad Wieprzem i Bugiem. Zachwalają też zalety regionu dla rowerzystów i wędkarzy. Przekonują, że coś dla siebie znajdą u nas także pasjonaci jeździectwa. Pierwsza część cyklu „Lubelskie z pasją” pojawiła się na antenie TVP Polonia w ostatni czwartek. Druga i kolejne też pojawią się w czwartek i tak będzie do połowy sierpnia - o godz. 19. Powtórki zaplanowano w piątki o 5.47. - Czas emisji współgra z tematyką reportaży, które zachęcają do pobytów w naszym regionie. Prezentują nie tylko piękno krajobrazowe, przyrodnicze i kulturowe, ale przede wszystkim pokazują różne formy aktywności w plenerze. Na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodaw-skim, Roztoczu, Powiślu, nad Bugiem, czy w Lasach Janowskich - podkreśla Adrianna Iwan z Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.

Obecnie samorząd nie poniesie kosztów związanych z emisją filmów. Powód? Powstały one dwa lata temu. Wówczas ich wyprodukowanie i emisja kosztowały 226 tys. zł. - Były już prezentowane na antenie TVP Lublin, a także w TVP Warszawa, Łódź i Katowice. Obecna promocja jest efektem współpracy stacji z grupy TVP - tłumaczy Adrianna Iwan.

W tym roku Urząd Marszałkowski nie planuje już żadnej innej dużej akcji reklamującej region. Tymczasem dane lubelskiego Urzędu Statystycznego (opierają się na ilości udzielonych noclegów) pokazują, że liczba turystów odwiedzających region spada. W 2010 r. przyjechało do nas 665 tys. osób, w ubiegłym zaś o 10 tys. mniej. Odwrotna tendencja wynika z badań Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szacowała ona liczbę turystów uwzględniając nie tylko informacje z hoteli i pensjonatów, ale też m.in. licząc ich podczas popularnych imprez jak Jarmark Jagielloński. Wyszło, że tylko w lipcu i sierpniu ub.r. przyjechało prawie pół miliona Polaków i obcokrajowców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto