Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubelskie: Pacjenci zadowoleni ze swoich lekarzy

Gabriela Bogaczyk
archiwum
W listopadzie zeszłego roku Narodowy Fundusz Zdrowia zbierał od pacjentów z całej Polski anonimowe ankiety, które dotyczyły poziomu satysfakcji z usług przychodni i lekarzy rodzinnych.

Ankietę wypełniło ponad 35 tys. osób w kraju, w tym aż 6,9 tys. mieszkańców województwa lubelskiego. Tym samym, pacjenci z naszego regionu oddali najwięcej głosów w Polsce.

- Ankieta była skierowana do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń Podstawowej Opieki Zdrowotnej - przypomina Małgorzata Bartoszek, rzeczniczka prasowa lubelskiego NFZ.

Pacjenci mogli wyrazić swoje opinie za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej lub w formie papierowej w punktach obsługi w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.

Kwestionariusz dotyczył organizacji udzielania świadczeń. Pacjenci odpowiadali m.in. na pytania: co jest dla nich najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń i czy w sposób zrozumiały udzielano im informacji o stanie zdrowia. Zostali też poproszeni o ocenę dostępności do rejestracji telefonicznej.

Wyniki ankiety

Dzięki przeprowadzeniu anonimowej ankiety fundusz mógł się dowiedzieć m.in., czy pacjenci są zadowoleni z oferty służby zdrowia. Jakie są wyniki?

40 procent ankietowanych oceniło swój poziom zadowolenia na piątkę, 25 proc. wystawiło służbie zdrowia czwórkę. Tróję wystawiło 19 proc. badanych, a dwójkę 10 proc. Natomiast 6 proc. ankietowanych jest bardzo niezadowolonych z usług przychodni rodzinnych i wystawiło im jedynkę.

- Najbardziej istotne dla pacjentów korzystających z opieki lekarza POZ są: profesjonalizm personelu medycznego oraz czas oczekiwania na wizytę u lekarza - wylicza Małgorzata Bartoszek, rzeczniczka prasowa NFZ.

Na trzecim miejscu uplasowała się uprzejmość i życzliwość personelu medycznego.

Jak pacjenci oceniają czas oczekiwania na konsultację u lekarza rodzinnego? - Większość respondentów wskazała, że uzyskała świadczenie w dniu zgłoszenia, a co piąty z jednodniowym oczekiwaniem - informuje rzeczniczka.

Pacjenci bardzo pozytywnie wyrazili się na temat łatwości dodzwonienia się do rejestracji w przychodni. - Podobnie było z oceną dostępności do badań zlecanych przez lekarzy rodzinnych. 40 proc. osób oceniło ją na piątkę, a 20 proc. na czwórkę - dodaje Bartoszek.

Połowa ankietowanych jest również zadowolona ze sposobu przekazywania informacji o stanie zdrowia. Większość z nich przyznała też, że w przychodniach, z których korzystają, dostępne są informacje o programach profilaktycznych finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto