Problem z przetargiem sprowadzał się do pieniędzy. Oferta złożona przez jedynego zainteresowanego, czyli firmę Nextbike, była wyższa niż pula przeznaczona na realizację prac. Nextbike oszacował koszt robót na 6,85 mln zł, czyli o 243 tys. zł więcej niż zarezerwowały w swoich budżetach na ten cel Lublin i powiat oraz gmina Świdnik.
Do inwestycji musiały się dołożyć Lublin - 179 tys. zł oraz powiat Świdnik - 69 tys. zł.
- Zwiększyliśmy nasz udział w inwestycji o brakującą kwotę - poinformował Waldemar Białowąs, wicestarosta świdnicki.
Podobnie zrobił lubelski ratusz. - Oferta złożona w przetargu była kompletna i poprawna. Znaleźliśmy też pełne finansowanie projektu - dodał Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Zostanie wybudowanych 47 wypożyczalni, z czego 42 (z 420 rowerami) w Lublinie: 37 „ratuszowych”, pięć w ramach budżetu obywatelskiego. Kolejnych pięć powstanie w Świdniku (41 jednośladów).
- Nowe stacje mają być gotowe do końca marca 2016 roku. Prace będą polegały na utwardzeniu i wybrukowaniu terenów pod wypożyczalnie oraz dostarczeniu rowerów - wskazuje Kieliszek.
Obecnie system rowerowy w Lublinie składa się z 40 ratuszowych stacji z 400 jednośladami. Do tego trzeba doliczyć jeszcze trzy stacje „komercyjne” przy Plaza Lublin, Atrium Felicity oraz Tarasach Zamkowych.
Tegoroczny sezon korzystania z miejskich jednośladów został przedłużony do końca listopada.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?