Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubelski ratusz chce ograniczyć liczbę reklam na budynkach

Artur Jurkowski
Ratusz chce zmniejszyć liczbę reklam na budynkach
Ratusz chce zmniejszyć liczbę reklam na budynkach Małgorzata Genca
Reklamy w Śródmieściu zasłaniają zabytkowe detale architektoniczne i jest ich za dużo, więc Urząd Miasta Lublin wypowiada wojnę szyldom i reklamom wiszącym na fasadach kamienic. Przepisy są już gotowe. Według Macieja Paschke, miejskiego konserwatora zabytków, dokumenty czekają tylko na podpis prezydenta. Powinny wejść w życie w sierpniu.

Liczba reklam ma być drastycznie ograniczona. - Jedna reklama i jeden szyld na jednego przedsiębiorcę. Przy czym cała informacja ma skupić się na poziomie parteru - precyzował Hubert Mącik z biura Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Magistrat wyznaczył precyzyjnie, jak dużą część fasad budynków będą mogły przesłaniać reklamy i szyldy. W budynkach parterowych - najwyżej 15 proc., w obiektach jedno- i dwupiętrowych - do 10 proc., a wyższych - do 5 proc.

- Nie ma obaw, że reklamy zupełnie znikną z ulic. Każdy ma prawo, aby zakomunikować w ten sposób, że działa w danym miejscu, poinformować, jaką prowadzi działalność. Ale nie może jednocześnie szpecić lub zupełnie zasłaniać jakimiś płachtami elewacji czy zabytkowych elementów fasad, np. zabytkowych balkonów w secesyjnych kamienicach - podkreślał Paschke.
[mp]
Ograniczenia obejmą na początek niewielką część budynków. Chodzi tylko o obiekty będące własnością gminy. - Na Starym Mieście i w centrum zasady będą bardziej restrykcyjne niż w innych częściach Lublina. Chcemy, aby wisiały tu tylko szyldy bez możliwości eksponowania reklam - dodał Mącik.

Na zniknięcie "nadmiarowych" reklamówek trzeba będzie poczekać nawet kilka lat. - Regulacje będą wchodziły w życie po wygaśnięciu obecnych umów na użytkowanie miejskich lokali. Pozostałych najemców będziemy przekonywać, aby dostosowali się do nowych przepisów, ale to, czy się zgodzą, będzie zależało od ich dobrej woli - dodał Paschke.

Regulacje w sprawie szyldów i reklam mają m.in. Warszawa, Szczecin, czy Kazimierz Dolny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto