- Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług - wyjaśnia Małgorzata Bartoszek, rzecznik lubelskiego NFZ.
Pierwszy etap przedsięwzięcia dotyczy oceny działania podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). To ankieta wyłącznie dla pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Badani odpowiedzą na 22 pytania, a jej wypełnienie zajmuje ok. 4 minut.
Pytania dotyczą głównie organizacji udzielania świadczeń. Pacjenci odpowiedzą np. na pytania: co jest dla nich najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń i czy w sposób zrozumiały udzielano im informacji o stanie zdrowia. Zostaną też poproszeni o ocenę dostępności do rejestracji telefonicznej (chodzi o łatwość dodzwonienia się).
Do końca listopada, anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej funduszu, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów, które znajdują się w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?