Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubelska Kolej Aglomeracyjna: Trwa remont przystanku Lublin-Północ

Wasabi
Wasabi
W związku z modernizacją linii kolejowej nr 30 oraz linii kolejowej nr 7 na odcinku Lublin - Świdnik Miasto i dalej do lubelskiego lotniska, stacja Lublin-Północ przechodzi modernizację.
Materiał Dziennikarza Obywatelskiego

Od pół roku trwają intensywne prace przystosowujące przystanek kolejowy na Tatarach do obsługi ruchu pasażerskiego w ramach projektu związanego z tworzeniem Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Prace obejmują modernizację peronów, instalację nowego oświetlenia i systemu informacji oraz wymianę torów wraz siecią trakcyjną. Przebudowuje się także podziemne przejście na perony, aby dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wymienione działania mają zakończyć się w sierpniu bieżącego roku. Natomiast odnowienie budynku dworca przewidziano w późniejszym terminie.

Ogólne założenia projektu tworzenia Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej przewidują m.in. wybudowanie nowego przystanku kolejowego na Czubach. W niedalekiej przyszłości ma powstać kolejowa trasa ,,miejska", która połączy Motycz z lotniskiem w Świdniku. Mają temu posłużyć tory, które obecnie wykorzystywane są wyłącznie do ruchu towarowego. Zakłada się również integrację kolei z pojazdami MPK poprzez wspólny bilet.

Aby zrealizować opisany wyżej projekt należy wcześniej - w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - poprawić infrastrukturę techniczną w rejonie przystanku Lublin Północ, zmodernizować odcinek linii kolejowej nr 30, wyremontować wiadukt przy dworcu Lublin-Główny, zmodernizować stację Świdnik, a przede wszystkim wybudować tor do portu lotniczego.

Dzięki środkom unijnym przez najbliższe dwa lata wyremontowane zostaną także odcinki linii kolejowych łączące Lublin z Kraśnikiem i Zamościem, a także z Lubartowem, Nałęczowem, Niedrzwicą. Lubelskie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w ubiegłym roku podpisało pięć umów projektów, wartych 172 mln zł, z czego 117 mln to dotacje. Takie fundusze gwarantują modernizacje 43 km torów.

Tak więc zanosi się, że niebawem diametralnie poprawią się warunki podróżowania koleją w naszym regionie. Wreszcie będziemy mogli szybciej, bezpieczniej i wygodniej przemieszczać się przez Lublin oraz do sąsiednich miejscowości, czyli wszędzie tam, gdzie znajduje się infrastruktura kolejowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto