Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kuszenie klientów wystartowało

Łukasz MM-kowicz
Łukasz MM-kowicz
Wpadnij do nas, bo mamy obniżki – smsy takiej treści mogą trafić do wielu lublinianek. Właśnie rozpoczyna się czas promocji i obniżek cen. Dla sklepów to wyścig o klienta i jego portfel.

Handlowcy mówią, że promocje mogą być w tym roku lepsze. – Trudno powiedzieć, co o tym zadecydowało. Możliwe, że to przez kryzys – przyznaje Iwona Górna, dyrektor marketingu w Centrum Handlowym Plaza.

Wyprzedaże ruszają w Plazie za około dwa tygodnie. Wcześniej wielbiciele taniego kupowania mogą wybrać się 5 czerwca na „Noc zakupów”, połączoną z drugimi urodzinami Plazy. Szał zakupów potrwa od godziny 21. – Tym razem nie wyznaczamy godziny zakończenia akcji. Ostatnio mieliśmy bardzo dużo klientów. Chcemy żeby każdy zdążył kupić to, na co ma ochotę. Można spodziewać się promocji od 10 do 50 procent – wyjaśnia Iwona Górna.

Niektóre sklepy już zdecydowały się na obniżki. – Wyprzedaż zaczęliśmy wcześniej niż inni, bo już 10 maja. To było odgórne zarządzenie – wyjaśnia Katarzyna, kierowniczka salonu Reserved.

Sklepy prześcigają się też w innych pomysłach na zdobycie klienta. – O nowej kolekcji albo obniżkach informujemy stałych klientów smsem. Promocje będziemy systematycznie zwiększać od 30 procent, 50 procent do 70 procent – wyjaśnia Angelika, sprzedawczyni w sklepie United Colors of Benetton.

Podobnie jest w Galerii Centrum. Stali klienci mogą liczyć na cynk, że w weekend wszystkie ciuchy będą tańsze np. o 50 procent.

Sklepy walczą, bo jest o kogo. Niektóre butiki już teraz skarżą się na spadek liczby klientów. – Przychodzi do nas mniej osób. Wydaje mi się, że telewizja nastraszyła ludzi i nie chcą kupować tyle, co kiedyś – narzeka sprzedawczyni ze sklepu Quiosque w Galerii Olimp.

Dlatego przeceny, mogą ruszyć tych oszczędniejszych. – Korzystam z wyprzedaży bardzo często. Myślę, że zawsze można tam znaleźć coś dla siebie. Czasem tylko nie ma takich rozmiarów, jakie mnie interesują. Ale gdy ktoś szuka, to na pewno znajdzie – komentuje Karolina, studentka polonistyki.

Socjolog Dariusz Wadowski przewiduje, że mimo kryzysu wyprzedaże przyciągnął klientów: - Na ludzi działa samo hasło: promocja, które łączą z możliwością tańszych zakupów, załapania okazji. W czasie kryzysu jest z pewnością więcej ogłoszeń o promocjach. Czy przyciągnął klientów? Można spodziewać się, że tak, bo ludzie będą szukać możliwości żeby zaoszczędzić – komentuje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto