Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto sabotuje armię? (zdjęcia)

Sylwester Mazurek
Sylwester Mazurek
Nieznani sprawcy dokleili mocne hasło do jednego z billboardów reklamujących zawodowe wojsko przy ul. Armii Krajowej. Kto mógł za tym stać? Znudzona młodzież, wandale, a może pacyfiści?

Pod reklamowym mottem "Zawód żołnierz. Dołącz do najlepszych", znalazło się określenie "Płatnych morderców".

- To nie jeden plakat z takim napisem, więc nie wygląda na to, by byli to jacyś chuligani - mówił młody przechodzień. Po chwili jednak się zreflektował. - Ale może po prostu komuś się nudzi.

Pytanie wydaje się naprawdę niełatwe.

- Trudno mi jednoznacznie powiedzieć. Treść może wskazywać na ruch pacyfistyczny. Albo też na chuliganów, którzy mają rozeznanie polityczne - zastanawia się ks. dr Stanisław Fel z Instytutu Socjologii KUL.

Bardziej zdecydowani są przedstawiciele armii.

- To jakieś niskie marginesy społeczne - ocenił komendant Wojskowej Komendy Uzupełnień nr 2 w Lublinie, ppłk Zdzisław Zwierz. - Szkoda, że świadomość niektórych Polaków jest tak niska - dodał.

Wynajęcie podobnego nośnika kosztuje ok. 1000 zł miesięcznie. Pieniądze MON przez kilka tygodni szły więc na swoistą antyreklamę.

Sam plakat jest elementem kampanii promującej armię od sierpnia. Reklamy ukazywały się też w telewizji, prasie i internecie. Wojsko Polskie, które od 2009 roku ma być całkowicie zawodowe, rezygnując z poboru, musi aktywnie starać się o chętnych. Widać skutki mogą być różne.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto