Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. W tym roku powstaną dwa parkingi park&ride

Arkadiusz Maciejowski
Park&ride na Kurdwanowie ma być gotowy tuż po wakacjach
Park&ride na Kurdwanowie ma być gotowy tuż po wakacjach Andrzej Banaś
Inwestycje. Obiekty służyć będą kierowcom dojeżdżającym do Krakowa m.in. z Wieliczki.

Tworzenie wyczekiwanych parkingów park&ride (parkuj i jedź) w Krakowie w końcu zaczyna nabierać tempa. W przyszłym tygodniu ma się rozpocząć budowa tego typu obiektu w Bieżanowie, przy pętli tramwajowej. Kolejny - w Kurdwanowie - powinien zostać otwarty tuż po wakacjach.

- Teraz trwa układanie nawierzchni z kostki brukowej. Następnie zamontowane zostaną jeszcze m.in. szlabany, kasy, wymalowane będzie oznakowanie itd. - tłumaczy Jan Machowski z magistrackiego biura prasowego.

Obiekt powstaje dokładnie pod estakadą pętli tramwajowej Kurdwanów, dzięki czemu kierowcy będą mogli szybko przesiąść się do pojazdów MPK. Ma się na nim znaleźć ok. 170 miejsc dla aut i kilkanaście stanowisk dla rowerów.

Na parking wjeżdżać będzie się z ulicy Halszki. Za darmo skorzystają z niego właściciele aut posiadający ważny bilet komunikacji miejskiej. Z kolei kierowcy, którzy takich biletów nie posiadają, zapłacą za postój, prawdopodobnie 10 zł, czyli tyle samo, ile na park&ride na Ruczaju. W zamian, na podstawie biletu postojowego, będą mogli korzystać przez cały dzień z tramwajów i autobusów komunikacji miejskiej.

Przypomnijmy, że spółka Miejska Infrastruktura na budowę park&ride w Kurdwanowie pierwotnie zarezerwowała ponad 7 mln zł. Okazało się jednak, że najkorzystniejszą ofertę złożyła krakowska spółka Rejon Utrzymania i Budowy Dróg. I zadeklarowała, że zaprojektuje i zbuduje obiekt za nieco ponad 3,7 mln zł (druga oferta, złożona przez firmę z Bochni, opiewała na ok. 6 mln złotych).

Ponad 4 mln złotych kosztował będzie z kolei park&ride w Bieżanowie. Większość miejsc postojowych znajdzie się wewnątrz pętli tramwajowej. - Wydane zostało już ostateczne pozwolenie na budowę tego parkingu. W przyszłym tygodniu przekazujemy wykonawcy plac budowy - mówi Paweł Skrzypiec, prezes Miejskiej Infrastruktury. Będzie to jeden z najważniejszych parkingów park&ride, ponieważ od strony Wieliczki codziennie wjeżdżają do Krakowa tysiące samochodów. Otwarty powinien zostać jeszcze w tym roku.

Znajdzie się tam 110 miejsc dla samochodów oraz kilkadziesiąt dla rowerów. - Aby zapewnić lepszą ochronę, miejsca dla jednośladów będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki i zapięcia a także objęte zostaną monitoringiem -podkreślają urzędnicy miejscy.

Wjazd na parking będzie się odbywał od strony ul. Barbary. Pojawić mają się na nim też m.in. urządzenia do ładowania samochodów elektrycznych oraz tablice informujące w czasie rzeczywistym o liczbie wolnych miejsc parkingowych.

- Natomiast za kilka dni ogłoszony zostanie przetarg na budowę park&ride w Małym Płaszowie - podkreśla Jan Machowski. To kolejna dobra informacja, biorąc pod uwagę, że spółce Miejska Infrastruktura, powołanej w 2014 właśnie do budowy parkingów, przez trzy lata nie udało się otworzyć żadnego nowego park&ride. Obecnie w Krakowie funkcjonują dwa tego typu obiekty - na Ruczaju i w Bronowicach.

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na malopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto