PWSZ w Kaliszu uzyskała wyróżnienie w kategorii "Technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy". To kolejne prestiżowe wyróżnienie dla kaliskiej uczelni w ostatnim czasie. W klasyfikacji ogólnej kaliską PWSZ wyprzedziły zaledwie trzy uczelnie, będące laureatami konkursu: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Politechnika Gdańska i Uniwersytet w Białymstoku.
– Konkurs Akademickiego Centrum Informacyjnego ma znaczenie szczególne. Pośród rankingów, w jakich uczestniczymy, jakie obserwujemy, jakimi się chwalimy bywają bowiem i takie, kiedy jesteśmy oceniani zewnętrznie, na przykład przez urzędników albo przez dziennikarzy. Natomiast tutaj sami dla siebie stanowimy kryteria i sami między sobą podejmujemy decyzje o jakości naszych osiągnięć – powiedział prof. Tadeusz Zgółka, przewodniczący kapituły konkursu.
Czytaj: Kaliska PWSZ uruchomi studia dla menadżerów
Uczelnie przystępujące do konkursu poddane zostały wnikliwej ocenie, na którą składała się analiza ankiet badających różne aspekty funkcjonowania placówki. Pytania z bloku ,,uczelnia widoczna w Internecie'' dotyczyły przede wszystkim charakteru witryny uczelni, częstotliwości prowadzonych aktualizacji, sposobów monitorowania ruchu internautów oraz przeprowadzonych modernizacji strony. W ramach "nowoczesnych technologii wykorzystywanych w dydaktyce" pytano przede wszystkim o urządzenia wspierające proces dydaktyczny (notebooki, tablice interaktywne, odtwarzacze multimedialne itp.), wykorzystywanie podczas zajęć innowacyjnych i nowoczesnych technologii (gry symulacjne, wirtualne światy, portale, czaty, blogi), prowadzenie platformy edukacyjnej, kursów e-learning i blended learning, udostępnianie podcastów, a także analizowano wyposażenie sali wykładowej i ćwiczeniowej. W kolejnym obszarze - ,,technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy'' oceniano przede wszystkim internetowy system rejestracji kandydatów, prowadzenie e-Dziekanatu i elektronicznych indeksów, wirtualny dostęp do katalogów biblioteki oraz czytelni, a także możliwość korzystania z internetowych wersji czasopism i dzienników. Ostatni, czwarty blok pytań dotyczący ,,tworzenia perspektyw zawodowych'' analizował takie obszary aktywności uczelni jak współpraca z pracodawcami, działalność inkubatora przedsiębiorczości, parku technologicznego, powstawanie firm spin-off, organizowanie praktyk, staży, targów pracy, dni kariery, dodatkowych kursów dla studentów, prowadzenie kierunków zamawianych oraz promowanie najlepszych studentów.
Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?