Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy ruszy przebudowa ronda przy Gali w Lublinie?

Artur Jurkowski
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 i ul. Fabrycznej potrwa do października 2019 r.
Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca ‘80 i ul. Fabrycznej potrwa do października 2019 r. Małgorzata Genca
Klamka zapadła. Na przełomie lipca i sierpnia ruszy przebudowa skrzyżowania Unii Lubelskiej, Zygmuntowskich, Lubelskiego Lipca ’80, 1 Maja oraz Fabrycznej. Prace wykona Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. I zainkasuje za to 61,1 mln zł (pierwotnie ratusz szacował koszt robót na 32 mln zł).

- Na początku sierpnia powinniśmy poznać propozycję organizacji ruchu podczas realizacji inwestycji - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Dla kierowców, ale też pasażerów komunikacji miejskiej, będą to kluczowe rozstrzygnięcia. Przez rondo Lubelskiego Lipca ‘80 wiedzie podstawowe połączenie ze wschodnimi dzielnicami Lublina: Bronowi-cami, Kośminkiem, ale też z Dziesiątą, Abramowicami. Ile aut tędy przejeżdża? Weźmy np. ul. Fabryczną. W ciągu godziny (pomiar między godz. 15.30 a 16.30 z 3 października ub.r.) od strony Majdanka wjeżdża na nią 1347 aut (z Łęczyńskiej - 373, z Drogi Męczenników Majdanka - 789, z Wolskiej - 185). W tym samym czasie od strony ronda Lubelskiego Lipca ’80 - czyli w przeciwnym kierunku - przejeżdżają 864 pojazdy.

Na Fabrycznej ma być rozebrany i wybudowany na nowo most na Czerniejówce. - O tym, czy zostanie utrzymany ruch na Fabrycznej podczas robót, zdecyduje ostatecznie kondycja mostu, m.in. to, czy uda się rozebrać go w części, a na pozostałej zachować ruch pojazdów, czy będzie możliwe uruchomienie tymczasowej przeprawy przez Czerniejówkę - zastrzega Kieliszek.

Ratusz chciałby, aby ruch na Fabrycznej został utrzymany. - Przynajmniej dla pojazdów komunikacji zbiorowej - stwierdzał Kieliszek.

Po przebudowie na rondo będzie można wjechać bezpośrednio od strony al. Piłsudskiego, a nie jak obecnie korzystać jeszcze dodatkowo z krótkiego odcinka ul. 1 Maja. Wokół ronda pojawi się droga rowerowa. Ulica 1 Maja dalej pozostanie ślepa, ale powstanie na niej (w rejonie ronda) plac nawrotowy. Pojawi się tam też 31 miejsc do parkowania.

Ratusz na wykonanie robót dał czas do końca października 2019 r.


Zobacz: Remont ulic Wyścigowej i Wojennej

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto