Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania promocyjna Lublina. Tym razem na wschodzie

redakcja
redakcja
Lublin będzie promował się na wschodzie, a konkretnie: na ...
Lublin będzie promował się na wschodzie, a konkretnie: na ... Archiwum
Lublin będzie promował się na wschodzie, a konkretnie: na Ukrainie i Białorusi. W ten sposób Urząd Miasta chce zachęcić młodzież do studiowania w naszym mieście.

– Podejmujemy działania, które powinny skutkować zwiększeniem zainteresowania Lublinem w roku przyszłym – wyjaśnia Krzysztof Żuk, prezydent miasta.

– Akcja będzie adresowana nie tylko do tych, którzy mają polskie pochodzenie, ale i do szerszego grona – mówi Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta.

– Chcemy, żeby Lublin był bardziej międzynarodowy. W tej chwili na lubelskich uczelniach studiuje 1500 młodych ludzi z zagranicy, daje nam to piąte miejsce, o czwarte ścigamy się z Wrocławiem, a nie jest powiedziane, że nie możemy znaleźć się w pierwszej trójce razem z Warszawą i Krakowem – dodaje.

Kampania będzie prowadzona na dwóch internetowych portalach społecznościowych: na Facebooku i rosyjskim portalu Wkontaktie popularnym także na Ukrainie i Białorusi. Wspomagać mają ją spotkania na tamtejszych uczelniach, w szkołach i parafiach. Budżet akcji nie jest wielki, wynosi tylko 40 tys. złotych.

Wzrost liczby zagranicznych studentów jest zapisany w strategii działań miasta do 2020 r. Ma to między innymi uchronić lubelskie uczelnie przed skutkami zbliżającego się niżu demograficznego.

– Ten niż w pewnym, choć jeszcze delikatnym stopniu jest odczuwalny już teraz – przyznaje Anna Guzowska, rzecznik Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
– Nasza uczelnia już wcześniej zaczęła promować się na Wschodzie, bierzemy udział w targach edukacyjnych. Jeśli miasto swoją kampanią wesprze tego typu działania, to będzie to bardzo pożądane i docenione przez nasze środowisko.

Jak podkreśla Sagan, wybór Ukrainy i Białorusi nie był przypadkowy. – Tam jest największy potencjał do szybkiego pozyskania dużej liczby studentów. A zależy nam na szybkim efekcie promocyjnym – wyjaśnia.

Indie i Chiny

Magistrat już zapowiada, że nie chce poprzestać na promocji za Bugiem.
W przyszłości chce przyciągnąć także młodzież z Chin i Indii. Urzędnicy przyznają jednak, że będzie to wymagać zwiększenia liczby kierunków, na których nauczanie odbywa się w języku angielskim.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto