Prace przy wyczekiwanej przez kierowców ekspresówce między Kraśnikiem a Lasami Janowskimi przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jak zaznacza rzecznik GDDKiA ich zaawansowanie wynosi w granicach 50-80 %.
- Inwestycja przebiega bez większych problemów, idzie swoim rytmem, tak byśmy w drugiej połowie przyszłego roku mogli przejechać tymi trzema odcinkami ekspresówki – zaznacza Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA Lublin.
Na wszystkich odcinkach drogi roboty ziemne zostały już zakończone. Teraz przyszedł czas na prace bitumiczne i obiekty inżynierskie.
Pierwszy odcinek nowej drogi zaczyna się w okolicy lasu przed Polichną i ma 18 km. Układana jest tu warstwa wiążąca, czyli przedostatnia warstwa nawierzchni oraz trwają prace przy 21 obiektach inżynierskich. Powstaną tu dwa węzły ( Szastarka i Midoliborzyce) oraz para MOP Felinów.
Jeszcze większe zaawansowanie prac widać na kolejnym, 7 km odcinku drogi, która prowadzi od Modliborzyc i po zachodniej stronie omija Janów Lubelski.
- Aktualnie zakończyliśmy roboty ziemne. Obecnie m.in trwa budowa odwodnienia i kanalizacji deszczowej, montowane są słupy oświetleniowe i prowadzone są prace przy budowie MOP Janów Lubelski – mówi Piotr Mazur kierownik budowy Mota-Engil Central Europe i zaznacza, że planowany termin oddania obwodnicy Janowa Lubelskiego to maj 2021 roku.
Ostatni odcinek budowanej obecnie drogi S19 t ok 8 km do Lasów Janowskich.
- Istniejąca droga S 19 przecinała nam w dwóch miejscach budowaną drogę ekspresową, przez co musieliśmy etapować postęp robót. By zachować ciągłość ruchu wybudowany został nowy fragment drogi krajowej, którym obecnie poruszają się kierowcy – opisuje Marcin Rudkiewicz kierownik budowy Strabag.
S19 to część Via Carpatia
S19 jest częścią drogi Via Carpatia, która połączy państwa bałtyckie z południem Europy. Powstanie na terenie województw: podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego – łącznie to ok. 700 km długości.
Na terenie woj. lubelskiego powstanie ok. 200 km tej drogi.
- Droga S19 od Lublina w kierunku Rzeszowa będzie liczyć w woj. lubelskim ok. 75 km, a woj. podkarpackim ok. 55 km. Budowę podzielono na 12 odcinków, z czego sześć powstaje w woj. Lubelskim, a sześć na Podkarpaciu. Na wszystkich prowadzone są prace w terenie. Łączna wartość tych projektów to ok. 4,5 mld zł, a dofinansowanie unijne wyniesie ok. 2,3 mld zł. – dodaje Łukasz Minkiewicz.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?