Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eksperci wytykają błędy w planie sieci trolejbusowej w Lublinie

redakcja
redakcja
Wynajęta przez miasto firma doradcza wytyka, że miasto chce budować sieć trolejbusową tam, gdzie jest mało pasażerów, a nie planuje jej tam, gdzie wydatek szybko by się zwrócił. Magistrat odpowiada: Na dopisanie ulic do unijnego projektu jest już za późno.

Wynajęta przez Zarząd Transportu Miejskiego firma Trako miała doradzić, jak zmieniać sieć linii komunikacyjnych w miarę kolejnych etapów rozbudowy trakcji trolejbusowej. A jej nowych odcinków przybędzie sporo (wykaz ulic – patrz obok).

Ale eksperci mają do tych planów uwagi.

Choćby taką, że wiele odcinków biegnie ulicami, na których jest za mało pasażerów, by budowa się opłacała. Wymieniają tu ul. Diamentową, Zemborzycką i al. Unii Lubelskiej.

Uwag jest więcej. – Wątpliwe również jest uzasadnienie dla budowy linii trolejbusowych na każdej z ulic dzielnicy Czuby bez rozbudowy sieci po przeciwległej stronie miasta, gdzie linie trolejbusowe mogłyby mieć drugie końcówki – czytamy w analizie.

Eksperci doradzają budowę kilku odcinków, których w projekcie nie ma.

Za najważniejszy uznają ciąg od. Al. Racławickich przez Krakowskie Przedmieście, ul. 3 Maja i al. Solidarności do Lwowskiej. – Ruch w centrum trzeba raczej ograniczać, poza tym nie da się już dopisać do projektu nowych odcinków – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta.

Trako radzi też, by przedłużyć sieć od ul. Chodźki do os. Paderewskiego.

Twierdzi, że szybko się to zwróci. – Planujemy wybudować ten odcinek z własnych funduszy, mamy już dokumentację – tłumaczą w Ratuszu. Ta trakcja była w pierwotnej wersji programu ale została wykreślona z powodu nieuregulowanych spraw własnościowych jednej z dróg.  Ratusz nie chciał ryzykować utraty szansy na dotację.

Trzeci proponowany odcinek to sieć nad ul. Sowińskiego. Ale…

– Nadal nie jest rozstrzygnięta kwestia przebudowy dróg w tym rejonie, czy będzie tu kiedyś tunel, czy wielopoziomowe skrzyżowanie – wyjaśnia Mieczkowska-Czerniak. – Dlatego nie byłoby sensu płacić za trakcję, którą być może trzeba by rozebrać.

Na rozbudowę transportu Lublin dostał już unijne dofinansowanie.

Do projektu wartego 520 mln zł, Unia dołożyła 310 mln zł. Oprócz budowy trakcji miasto kupi też nowe trolejbusy i autobusy.


Gdzie ma zawisnąć nowa trakcja

• ul. Bohaterów Monte Cassino (Armii Krajowej – al. Kraśnicka) • Granitowa • Jana Pawła II • Armii Krajowej (Orkana – Jana Pawła II) • Filaretów (stacja paliw – ZUS) • Zana (ZUS – Nadbystrzycka) • Nadbystrzycka • Krochmalna • Gazowa • Diamentowa • Zemborzycka • Abramowicka • Grygowej • al. Unii Lubelskiej • Podzamcze • Unicka • Lwowska • Andersa • drugi tor na Głębokiej i Wileńskiej • odcinek Majdanek – Felin.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto