W ubiegłym tygodniu magistrat ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej nowych odcinków trasy. Trolejbusy pojadą al. Unii Lubelskiej i dalej ul. Podzamcze i Unicką. Nie zakończa jednak swojej trasy przy obecnej pętli przy ul. Chodźki, a pojadą aż na Choiny do nowego przystanku końcowego.
Najwięcej nowych drutów zawiśnie nad południowymi dzielnicami Lublina.
Trakcja pojawi się na całej długości ul. Jana Pawła, odcinku Bohaterów Monte Cassino, Filaretów oraz na Nadbystrzyckiej. Uzupełniona zostanie też linia nad Wileńską (obecnie trolejbusy kursują tylko w stronę Głębokiej). Pojazdy na szelkach pojadą też przez ul. Lwowską, Andersa, Mełgiewską i Grygowej, którędy dojadą do zajezdni na Majdanie Tatarskim. W planach jest także budowa trakcji nad przedłużeniem ul. Muzycznej do Młyńskiej.
Trolejbusy na pewno nie powrócą na Krakowskie Przedmieście.
Początkowo trasa miała prowadzić przez ul. 3 Maja. Przeciwni temu pomysłowi byli jednak radni. Ostatecznie, tę inwestycję wykluczyła opinia konserwatora zabytków. Rozbudowa trakcji będzie związana z przebudową pięciu skrzyżowań. Chodzi o krzyżówki Jana Pawła II i Armii Krajowej, al. Kraśnickiej i Bohateów Monte Cassino, Chodźki i Czapskiego, Unickiej i Lubartowskiej oraz Zemborzyckiej i Diamentowej. Przy tym ostatnim skrzyżowaniu powstanie plac postojowy dla ponad 30 trolejbusów z halą obsługi i myjnią. W trakcie prac kierowcy będą musieli przygotować się na pewne utrudnienia.
Rozbudowa trakcji to fragment powstawania Zintegrowanego Systemu Transportu Miejskiego, współfinansowanego przez Unię Europejską. Jego łączna wartość wynosi 394 mln zł.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?