Roboty nie ograniczą się do samej wymiany wierzchniego dywanika. Wzmocniona ma być również asfaltowa podbudowa jezdni. W planie robót jest także odnowienie nawierzchni zatok autobusowych.
Magistrat przy okazji wyremontuje też biegnące przy jezdni chodniki. Robotnicy mają zerwać z nich asfalt i zastąpić kostką brukową.
Kierowcy muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Podczas pierwszych prac, gdy drogowcy będą wymieniać krawężniki, na całej długości jezdni trzeba spodziewać się obustronnego zwężenia jezdni.
Większe problemy z przejazdem będą wtedy, gdy robotnicy będą kłaść ostatnią, wierzchnią warstwę asfaltu. W tym czasie jezdnie będą wyłączane z ruchu.
Dlaczego? Drogowcy wyjaśniają, że nawierzchnia jest trwalsza, jeśli kładzie się ją jednocześnie na całej szerokości jezdni: od krawężnika do krawężnika. A nie da się tego zrobić, gdy ulicą jeżdżą auta. Ale najprawdopodobniej takie prace prowadzone będą podczas weekendów, gdy ruch jest najmniejszy.
Ratusz ogłosił właśnie przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu. Zwycięzca przetargu będzie musiał uporać się z tym zadaniem nie później niż do końca lipca.
Oferty od zainteresowanych firm mają zostać otwarte 13 kwietnia. Wtedy okaże się, ilu wykonawców walczy o to zlecenie. Później urzędnicy przejrzą oferty i wybiorą najtańszą spośród tych, które nie będą zawierać żadnych błędów.
Czytaj także:
Czytaj więcej o inwestycjach w Lublinie:
Inwestycje w Lublinie |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?