Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z przebudową ronda przy Gali?

JAXA
Po przebudowie zniknie „zawijas”, który muszą pokonywać kierowcy jadący od strony Trasy Zielonej. Koszt przebudowy ronda wraz z ul. Fabryczną to około 50 mln zł.
Po przebudowie zniknie „zawijas”, który muszą pokonywać kierowcy jadący od strony Trasy Zielonej. Koszt przebudowy ronda wraz z ul. Fabryczną to około 50 mln zł. Małgorzata Genca
Z końcem ubiegłego tygodnia upłynął czas wykonania projektu przebudowy ronda Lubelskiego Lipca’80, czyli ronda przy Gali. Ale dokumentacji nie ma. I jeszcze długo nie będzie.

- Wykonawca (firma Mosty Katowice - dop. red.) poprosił o przedłużenie terminu wykonania prac do końca marca - poinformował Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Powód? - To skomplikowane zadanie - wyjaśniał Kieliszek.

Ratusz jeszcze nie podjął decyzji, czy przesunie termin. Wiele jednak wskazuje na to, że powie „tak” prośbie wykonawcy.

- Brak dokumentacji nie hamuje nam możliwości składania wniosku o dofinansowanie tej inwestycji z funduszy unijnych - stwierdził Kieliszek.

O przebudowie ronda ratusz mówi od lat. I trudno nie dostrzec, że jest ono potrzebne. Szczególnie jeśli chodzi o wlot z ul. Lubelskiego Lipca ’80. - Zniknie „zawijas” na wysokości ul. 1 Maja - opisuje Kieliszek.

Na rondo będzie można zatem wjechać bezpośrednio jadąc na wprost od strony al. Piłsudskiego, a nie tak jak obecnie korzystać jeszcze dodatkowo z krótkiego odcinka ul. 1 Maja.

Jeśli chodzi o ul. 1 Maja, to dalej pozostanie ślepa. Postulaty ze strony Rady Kultury Przestrzeni, aby otworzyć ponownie przejazd przez 1 Maja, nie znalazły akceptacji w ratuszu.

- Zabrakło wyobraźni i straciliśmy szanse na rozwiązanie korzystne z punktu widzenia komunikacji zbiorowej - wyjaśniał Jan Kamiński, przewodniczący Rady Kultury Przestrzeni. RKP popierała ideę otworzenia przejazdu przez 1 Maja dla autobusów, trolejbusów i rowerzystów.

- Skoro tego nie można zrobić, to postulowaliśmy trzy rzeczy: przeniesienie przystanków komunikacji miejskiej bliżej ronda, utworzenie buspasów oraz rezygnację z budowy parkingu planowanego na końcowym odcinku 1 Maja - dodał Kamiński.

Ratusz mówi „tak” m.in. przeniesieniu przystanków. - Parking zostanie, ale będzie okrojony w stosunku do pierwotnej koncepcji - wyjaśniał Kieliszek.

Przebudowana ma być też ul. Fabryczna wraz z mostem na Czerniejówce. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 50 mln zł. Nie wiadomo na razie kiedy się rozpocznie. - Jeśli zdobędziemy dofinansowanie z UE w pierwszej połowie 2017 r., to prace będą mogły wystartować pod koniec przyszłego roku - oceniał Kieliszek.

ZOBACZ TEŻ:

Inwestycje kolejowe w woj. lubelskim za ponad trzy miliardy złotych (ZDJĘCIA)
Najlepszy zakład fryzjerski w woj. lubelskim. Zwyciężczyni: Wsparcie było przeogromne
Weekend za nami. Tak bawiliście się w klubach [ZDJĘCIA]
Lubelskie: przegląd wydarzeń tygodnia (ZDJĘCIA)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto