Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
- Konsumenci mają do wyboru wiele formatów sklepów...
fot. Archiwum/Polska Press

Ci klienci kupują w dyskontach, a ci hipermarketach, supermarketach i małych sklepach. Co ich różni?

- Konsumenci mają do wyboru wiele formatów sklepów spożywczych. To m.in. sklepy sieciowe w formule „convenience”, czyli blisko miejsca zamieszkania, tradycyjne sklepy osiedlowe, dyskonty, średniej wielkości hipermarkety i supermarkety, a także specjalistyczne sklepy, np. z żywnością ekologiczną. W ostatnich latach obserwowaliśmy wiele zmian na rynku. Niektóre marki były przejmowane przez inne sieci spożywcze, poszukiwano nowych formatów działalności, rozwijano strategię „omnichannel”, czyli spójnego łączenia różnych kanałów komunikacji z klientem. Zmniejsza się też powierzchnia sklepów spożywczych w dużych centrach, a zwiększa w parkach handlowych. Intensywnie rozwijają się sieci „convenience”, czemu sprzyja boom mieszkaniowy. Widać również coraz więcej wdrażanych ekologicznych rozwiązań – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Zobacz również

Regulamin Akcji „Sadzonka za ubranie". Sprawdź szczegóły akcji!

W jakim składzie Arka zagra w Pruszkowie? Będą gotowi Gol i Adamczyk?

W jakim składzie Arka zagra w Pruszkowie? Będą gotowi Gol i Adamczyk?

Polecamy

Chełmskie spotkania z literaturą i targi książki po raz kolejny w Chełmie

Chełmskie spotkania z literaturą i targi książki po raz kolejny w Chełmie

Reklamy na VOD już w Polsce – będziesz oglądać?

Reklamy na VOD już w Polsce – będziesz oglądać?

Czytanie ze zrozumieniem – można się go nauczyć. Techniki i porady

Czytanie ze zrozumieniem – można się go nauczyć. Techniki i porady