- Firmy transportowe, aby uniknąć opłat za przejazd obwodnicą, kierują swoje pojazdy na teren Lublina. To odbywa się kosztem jakości życia mieszkańców. Sam jestem kierowcą i wiem, jak się jeździ po lubelskich ulicach - argumentuje Piotr Kowalczyk, przewodniczący Rady Miasta
Zakaz ma dotyczyć ruchu tranzytowego tirów. - I trudno też oczekiwać, aby takie rozwiązanie miało wielu oponentów - przekonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Urzędnicy magistratu nad ograniczeniami ruchu dla ciężarówek pracują od 2014 roku. Obecnie przyjęte założenia mówią o zakazie wjazdu do miasta samochodów powyżej 16 ton w wyznaczonych godzinach. Chodzi o okres porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego, czyli godziny 6 - 9 oraz 13 - 18 i w nocy godz. 22 - 4.
- Przy czym określenie godzin to informacja o charakterze uzupełniającym i na pewno uda się wypracować kompromis ze stanowiskiem radnych. Istota rozwiązania sprowadza się do zakazu ruchu tirów, a to jest już przesądzone - dodaje Kieliszek.
Prace przy budowie zachodniej części obwodnicy, która ma 9,8 km, są na finiszu. - Zostanie uruchomiona pod koniec listopada - zapowiada Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?