MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Będą zmiany w kursowaniu autobusów w Lublinie. Poznaj wstępny projekt

redakcja
redakcja
Jacek Świerczyński
Szykują się poważne zmiany w kursowaniu autobusów w Lublinie. Zanim powstanie ostateczna wersja projektu zmian w komunikacji miejskiej w Lublinie, ZTM ma zebrać opinie od pasażerów.

Dokument mówiący o tym, jak ma zmieniać się komunikacja w Lublinie, powstał na zlecenie ZTM.

Opracowała go wybrana w przetargu firma Trako. – Teraz dokument będziemy konsultować z radami dzielnic, będziemy też śledzić fora internetowe – zapowiada Lech Pudło, dyrektor ZTM.

Analiza opisuje to, co trzeba będzie zmieniać wraz z oddawaniem do użytku kolejnych odcinków trakcji trolejbusowej i to, co zdaniem ekspertów trzeba zmienić już teraz. Skupiliśmy się na tym ostatnim wątku.

Linie autobusowe podzielono na cztery grupy.

Kategoria I to linie priorytetowe (9, 18, 26) kursujące najczęściej: w szczycie co 7–8 min. Kategoria II to linie podstawowe (6, 10, 13, 15, 17, 29, 32, 34, 39, 40, 44, 45, 55, 57) jeżdżące w szczycie co 15 min.

W kategorii III ujęto linie uzupełniające (1, 2, 3, 5, 7, 14, 20, 28, 37, 42, 45, 47) kursujące co 30 min w szczycie. Linie kategorii IV, czyli marginalne (0, 4, 8, 11, 12, 16, 19, 21, 22, 25, 27, 50, 56, 73, 74, 78, 79, 85) jeździłyby nie częściej niż co 60 min, poza linią 74 (co 45 min).

Wszystkie te częstotliwości dotyczą dni roboczych. W tych dniach linie trolejbusowe jeździłyby co 15 min, a wieczorami i w weekendy co 30 min.

Mowa też o zmianach tras autobusów w Lublinie.

Linia 5 z Al. Racławickich jechałaby prosto w al. Warszawską, gdzie jest 10 razy więcej pasażerów niż na al. Solidarności, którą „piątka” miałaby omijać.

Linia 18 zamiast na Sławinkowskiej kończyłaby bieg już na Zbożowej, a na Sławinek zamiast Lubartowską jechałaby przez Unicką.

Linia 11 trafiłaby pod chłodnię na Mełgiewskiej (część kursów do Zadębia i pod odlewnię). Znikłaby linia 23.

Analiza sugeruje skrócenie trasy linii 26: omijałaby os. Widok i skręcała z Filaretów w Jana Pawła II na końcowy na Porębie. Węglin dostałby linię 44, która skręcałaby z Zana w al. Kraśnicką. Na Widok trafić ma linia 39 wycofana z LSM. Likwidacja czekać ma linię 31.

Zniknąć miałyby też linie 36 i 54. Najbardziej deficytowa linia 85 ma wybór: wydłużenie trasy pod ZUS albo likwidacja.

Czuby mogą czekać trolejbusowe roszady: linia 153 skrócona do Leclerca przy Zana i skierowanie na Czuby nowej linii 159, która od Węglina do al. Piłsudskiego jechałaby obecną trasą 153, a dalej przez Tatary do Mełgiewskiej. Linia 152 miałaby zniknąć.

Pobierz PDF z analizą rynku komunikacji miejskiej w Lublinie na stronie Dziennika Wschodniego.


CO SĄDZICIE O PROJEKCIE ZMIAN KURSOWANIA AUTOBUSÓW W LUBLINIE? ZAPRASZAMY DO KOMENTOWANIA!


Czytaj także:

Lublin: Komunikacja nocna w wakacje przez cały tydzień
od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto